Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legatura rutiera si de tramvai intre B-dul N. Titulescu - sos. Orhideelor - Podul Grozavesti - B-dul Vasile Milea (pentru circulatia tramvaielor) si respectiv sos. Grozavesti, intregindu-se astfel inelul principal de circulatie al municipiului Bucuresti, in partea de Nord-Vest.
Proiectul cuprinde doua traversari majore de obstacole: raul Dambovita peste podul existent si calea ferata, in zona Garii de Nord.
Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1 450 m (din care 117 m podul pe arce peste raul Dambovita, respectiv 340 m pasajul peste zona Garii de Nord), cu bretele de acces la pasaj de 1126 m lungime si rampe de acces de 1250 m.
99% din coloanele forate si 85% din radierele de beton armat au fost realizate.
Mai sunt de executat doar 30 de pile pentru viaducte (picioare de pod) dintr-un total de 147, iar tabliere (segmente de pod) 66 din 147.
Podul metalic in Arc de peste Dambovita este in proportie de 70% finalizat.
Pilonii centrali pentru podul HOBANAT sunt integral finalizati fiind la ora actuala cea mai inalta constructie de gen din BUCURESTI si din tara.
Rampele principale de urcare au inceput pe toata lungimea pasajului.
In privinta exproprierilor s-au rezolvat integral problemele, suprafata aferenta pasajului fiind in intregime in proprietatea municipalitatii.
Devierile de retele edilitare s-au realizat in proportie de peste 95%.
Lucrarile sunt controlate zilnic de reprezentanti ai Primariei , iar colaborarea cu Constructorul a atins nivelul maxim de fluenta.
Acest pasaj urmeaza sa asigure transferul a 60.000 de calatori zilnic.
Termen de finalizare: trimestrul IV al anului 2010.