Adevarul informeaza: Parada elegantei
Cele mai frumoase masini de epoca pot fi admirate in acest weekend langa Castelul Peles de pe Valea Prahovei. Colectionari de masini de epoca din toata tara s-au intalnit ieri la Peles la primul concurs de eleganta automobilistica din Romania.
Peste 50 de masini de o vechime considerabila si-au dat intalnire la Castelul Peles. Batranele, dar elegantele doamne au defilat pe domeniul regal, intr-o atmosfera de poveste. Bijuteriile pe patru roti au facut deliciul turistilor veniti la Peles si au starnit admiratia membrilor juriului. Colectionarii au demonstrat ca bijuteriile pe care le poseda sunt inca si intr-o stare perfecta de functionare.

Un Ford de 8.000 de euro

Cea mai veche masina prezenta la competitie a fost un Ford, asamblat in 1926. Pe timpuri, automobilul nu fusese inzestrat de proprietar cu oglinzi retrovizoare sau cu un sistem de semnalizare, pentru ca aceste dotari tehnice nu erau necesare in traficul de odinioara. Ca sa poata circula, colectionarul galatean care detine minunata piesa de epoca a adaugat masinii cateva "calitati moderne". "Fiind unul dintre primele modele de masini, toate comenzile sunt inversate. Acceleratia si avansul sunt manuale si sunt actionate prin cele doua manete de langa volan. Are trei pedale cu functia de marsalier, frana si schimbator de viteze. Este putin ciudat, pentru un sofer din ziua de azi sa conduca o astfel de masina", a explicat Gabriel Odagiu, proprietarul venerabilului automobil.
Colectionarul detine masina de cinci ani si a cumparat-o cu 8.000 de euro de la un batran de 90 de ani, care isi petrecuse jumatate din viata la volanul batranei doamne. Fordul este destul de costisitor cand vine vorba de intretinere. "Pentru a ramane in stare de functionare, o astfel de masina necesita o investitie anuala de cateva mii de euro, mai ales ca piesele nu mai pot fi procurate decat din Statele Unite ale Americii", a mai adaugat proprietarul. In tinerete, veterana competitiei de la Sinaia a parcurs distante remarcabile, cum ar fi drumul dintre Suedia si Paris.

Moda dupa vremuri

Cei mai multi proprietari ai masinilor de epoca si-au ales tinute adecvate timpurilor trecute reinviate de expozitia automobilistica. "Ne-am imbracat asa cum era moda in anii 1930-1940. Conduc o Skoda 1100 fabricata in 1939, asa ca trebuie sa respectam vechimea si atmosfera acelor vremuri", a explicat cu mandrie Razvan Badulescu din Bucuresti.
Din competitie nu a lipsit batrana reprezentanta a meleagurilor autohtone. Un impatimit al vechilor Dacii a prezentat un model fabricat in 1969. "Am sapte de acest fel, insa aceasta este de departe preferata mea, este a 90-a masina iesita de pe poarta fabricii. Este o masina cu suflet", a spus Danut Crainiciuc, din Suceava.
Caroseria neatinsa de timp si piesele originale ale Daciei i-au atras pe curiosi si pe nostalgici. "Cred ca aceasta este una dintre putinele Dacii care, la o asemenea varsta, nu are bordul crapat", a declarat amuzat Arpad Pattontyus, unul dintre spectatori.
Cele mai frumoase masini de epoca pot fi admirate in acest weekend langa Castelul Peles de pe Valea Prahovei. Colectionari de masini de epoca din toata tara s-au intalnit ieri la Peles la primul concurs de eleganta automobilistica din Romania.
Peste 50 de masini de o vechime considerabila si-au dat intalnire la Castelul Peles. Batranele, dar elegantele doamne au defilat pe domeniul regal, intr-o atmosfera de poveste. Bijuteriile pe patru roti au facut deliciul turistilor veniti la Peles si au starnit admiratia membrilor juriului. Colectionarii au demonstrat ca bijuteriile pe care le poseda sunt inca si intr-o stare perfecta de functionare.

Un Ford de 8.000 de euro

Cea mai veche masina prezenta la competitie a fost un Ford, asamblat in 1926. Pe timpuri, automobilul nu fusese inzestrat de proprietar cu oglinzi retrovizoare sau cu un sistem de semnalizare, pentru ca aceste dotari tehnice nu erau necesare in traficul de odinioara. Ca sa poata circula, colectionarul galatean care detine minunata piesa de epoca a adaugat masinii cateva "calitati moderne". "Fiind unul dintre primele modele de masini, toate comenzile sunt inversate. Acceleratia si avansul sunt manuale si sunt actionate prin cele doua manete de langa volan. Are trei pedale cu functia de marsalier, frana si schimbator de viteze. Este putin ciudat, pentru un sofer din ziua de azi sa conduca o astfel de masina", a explicat Gabriel Odagiu, proprietarul venerabilului automobil.
Colectionarul detine masina de cinci ani si a cumparat-o cu 8.000 de euro de la un batran de 90 de ani, care isi petrecuse jumatate din viata la volanul batranei doamne. Fordul este destul de costisitor cand vine vorba de intretinere. "Pentru a ramane in stare de functionare, o astfel de masina necesita o investitie anuala de cateva mii de euro, mai ales ca piesele nu mai pot fi procurate decat din Statele Unite ale Americii", a mai adaugat proprietarul. In tinerete, veterana competitiei de la Sinaia a parcurs distante remarcabile, cum ar fi drumul dintre Suedia si Paris.

Moda dupa vremuri

Cei mai multi proprietari ai masinilor de epoca si-au ales tinute adecvate timpurilor trecute reinviate de expozitia automobilistica. "Ne-am imbracat asa cum era moda in anii 1930-1940. Conduc o Skoda 1100 fabricata in 1939, asa ca trebuie sa respectam vechimea si atmosfera acelor vremuri", a explicat cu mandrie Razvan Badulescu din Bucuresti.

Din competitie nu a lipsit batrana reprezentanta a meleagurilor autohtone. Un impatimit al vechilor Dacii a prezentat un model fabricat in 1969. "Am sapte de acest fel, insa aceasta este de departe preferata mea, este a 90-a masina iesita de pe poarta fabricii. Este o masina cu suflet", a spus Danut Crainiciuc, din Suceava.
Caroseria neatinsa de timp si piesele originale ale Daciei i-au atras pe curiosi si pe nostalgici. "Cred ca aceasta este una dintre putinele Dacii care, la o asemenea varsta, nu are bordul crapat", a declarat amuzat Arpad Pattontyus, unul dintre spectatori.
Cele mai frumoase masini de epoca pot fi admirate in acest weekend langa Castelul Peles de pe Valea Prahovei. Colectionari de masini de epoca din toata tara s-au intalnit ieri la Peles la primul concurs de eleganta automobilistica din Romania.
Peste 50 de masini de o vechime considerabila si-au dat intalnire la Castelul Peles. Batranele, dar elegantele doamne au defilat pe domeniul regal, intr-o atmosfera de poveste. Bijuteriile pe patru roti au facut deliciul turistilor veniti la Peles si au starnit admiratia membrilor juriului. Colectionarii au demonstrat ca bijuteriile pe care le poseda sunt inca si intr-o stare perfecta de functionare.

Un Ford de 8.000 de euro

Cea mai veche masina prezenta la competitie a fost un Ford, asamblat in 1926. Pe timpuri, automobilul nu fusese inzestrat de proprietar cu oglinzi retrovizoare sau cu un sistem de semnalizare, pentru ca aceste dotari tehnice nu erau necesare in traficul de odinioara. Ca sa poata circula, colectionarul galatean care detine minunata piesa de epoca a adaugat masinii cateva "calitati moderne". "Fiind unul dintre primele modele de masini, toate comenzile sunt inversate. Acceleratia si avansul sunt manuale si sunt actionate prin cele doua manete de langa volan. Are trei pedale cu functia de marsalier, frana si schimbator de viteze. Este putin ciudat, pentru un sofer din ziua de azi sa conduca o astfel de masina", a explicat Gabriel Odagiu, proprietarul venerabilului automobil.
Colectionarul detine masina de cinci ani si a cumparat-o cu 8.000 de euro de la un batran de 90 de ani, care isi petrecuse jumatate din viata la volanul batranei doamne. Fordul este destul de costisitor cand vine vorba de intretinere. "Pentru a ramane in stare de functionare, o astfel de masina necesita o investitie anuala de cateva mii de euro, mai ales ca piesele nu mai pot fi procurate decat din Statele Unite ale Americii", a mai adaugat proprietarul. In tinerete, veterana competitiei de la Sinaia a parcurs distante remarcabile, cum ar fi drumul dintre Suedia si Paris.

Moda dupa vremuri

Cei mai multi proprietari ai masinilor de epoca si-au ales tinute adecvate timpurilor trecute reinviate de expozitia automobilistica. "Ne-am imbracat asa cum era moda in anii 1930-1940. Conduc o Skoda 1100 fabricata in 1939, asa ca trebuie sa respectam vechimea si atmosfera acelor vremuri", a explicat cu mandrie Razvan Badulescu din Bucuresti.
Din competitie nu a lipsit batrana reprezentanta a meleagurilor autohtone. Un impatimit al vechilor Dacii a prezentat un model fabricat in 1969. "Am sapte de acest fel, insa aceasta este de departe preferata mea, este a 90-a masina iesita de pe poarta fabricii. Este o masina cu suflet", a spus Danut Crainiciuc, din Suceava.
Caroseria neatinsa de timp si piesele originale ale Daciei i-au atras pe curiosi si pe nostalgici. "Cred ca aceasta este una dintre putinele Dacii care, la o asemenea varsta, nu are bordul crapat", a declarat amuzat Arpad Pattontyus, unul dintre spectatori.