Platile pentru autostrazi se pot face prin doua modalitati: fie faci autostrada si dupa aceea platesti din buget sau din alte surse, fie sa platesti anual pentru fiecare segment, a declarat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, citat de Mediafax. El a precizat ca prima varianta este mai buna, pentru ca autostrada finalizata aduce beneficii dezvoltarii economice si a turismului. Berceanu a aratat ca, astfel, autostrazile vor putea fi construite mai repede, dupa care proiectul va fi platit cu fonduri din bugetul ministerului, sume alocate de Uniunea Europeana si, eventual, din taxe de autostrada. Ministrul a adaugat ca realizarea de autostrazi, cu fonduri atrase de constructor, ar putea conduce la costuri mult mai mari decat daca finantarea ar fi gestionata de stat. ßi asta pentru ca daca firmele de constructii vin cu propria finatare, la licitatii vor duce pretul la un nivel foarte ridicat, pentru ca au nevoie de garantii pe durata derularii contractului.
Referitor la constructia autostrazii Bucuresti-Brasov, Berceanu a mai anuntat ca Ministerul Transporturilor va organiza, pana la sfarsitul anului, licitatia pentru realizarea celor trei tronsoane, lucrarile urmand sa inceapa in primavara lui 2007. Este vorba despre tronsoanele Ploiesti - Comarnic, Comarnic - Predeal si Predeal Brasov. (S.N.)