Ministerul Transporturilor va plati in acest an companiei Bechtel, constructorul Autostrazii Transilvania, 520 milioane euro, cu 40 de milioane de euro mai mult decat solicitarea companiei americane. "Conform contractului, Bechtel ne-a trimis o scrisoare prin care ne-a transmis suma pe care o previzioneaza ca o va cheltui in acest an. Chiar daca au solicitat 480 de milioane de euro, Ministerul Transporturilor va aloca 520 de milioane de euro, deorece se vor mai deschide inca doua tronsoane si din cauza cheltuielilor legate de consultanta, proiectare, exproprieri, deminare, descarcare arheologica si relocarea utilitatilor", a declarat directorul general adjunct de proiecte al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Dorin Debucean.
In martie 2008, Bechtel va incepe lucrarile la sectiunea Mihailesti-Suplacu de Barcau si la inca un tronson, Brasov-Fagaras sau Gilau-Mihailesti. "Noi am prefera ca al doilea tronson sa fie Brasov-Fagaras, pentru ca in momentul in care acesta va fi gata va descongestiona traficul din zona Brasov, insa depinde ce proiectant termina mai repede lucrarea", a spus Debucean.
Anul trecut, Bechtel a cheltuit 185 de milioane de euro, fata de cele 120 de milioane de euro prevazute initial, pentru lucrari la doua tronsoane, respectiv Campia Turzii-Gilau (52 de kilometri) si Suplacu de Barcau-Bors (64 de kilometri). Proiectul construirii Autostrazii Transilvania, pe relatia Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde euro, acordat Bechtel. Anul trecut, CNADNR a cerut Guvernului sa suplimenteze sumele alocate proiectului de la 2,2 miliarde euro la 5,2 miliarde euro. Ministerul Transporturilor urma sa finalizeze, la finele anului trecut, un memorandum privind oportunitatea cresterii cheltuielilor.