Ineficienta proiectului de construire a autostrazii Brasov-Bors este arhicunoscuta si acest proiect ar aduce daune conservarii zonelor cu localitati sasesti, putand astfel sa distruga chiar o parte din istoria habitatului romanesc, este de parere presedintele Romaniei, Traian Basescu.
Seful statului a facut aceste declaratii pe Aeroportul Heathrow, inaintea intoarcerii la Bucuresti si dupa o intalnire cu printul Charles de Wales, care a avut ca subiect si consecintele construirii autostrazii Brasov-Bors asupra mediului si a localitatilor sasesti. Basescu a precizat ca autostrada Brasov-Bors ar putea prelua maximum 15% din traficul Est-Vest si Vest-Est, neavand acoperire din punct de vedere economic. Presedintele Basescu sustine ca si in discutiile oficiale a afirmat ca prioritatea actualei administratii de la Bucuresti o reprezinta modernizarea coridoarelor paneuropene IV, VII si IX. El a adaugat ca “oglinda“ autostrazii Brasov-Bors o constituie coridorul paneuropean IV, care inseamna Nadlac - Timisoara - Deva - Sibiu - Pitesti - Bucuresti - Constanta.
Totodata, Basescu a mai spus ca in pachetul de contracte aflate in analiza Guvernului pentru a se decide daca vor fi continuate se afla si contractul pentru construirea autostrazii Brasov-Bors. El a precizat ca analiza Executivului porneste de la faptul ca aceste contracte au fost incheiate fara licitatie, “cu incalcarea normelor privind achizitiile publice“, dar are in vedere si nivelul daunelor care ar trebui platite in cazul rezilierii contractelor.
Conducerea Bechtel apreciaza ca analiza autoritatilor romane privind autostrada Brasov-Bors va confirma importanta proiectului si isi exprima disponibilitatea sa discute pe aceasta tema cu presedintele Traian Basescu si cu premierul Calin Popescu-Tariceanu, dupa finalizarea analizei.