Un studiu realizat de Lafferty Group - companie specializata in cercetare si consultanta - releva faptul ca Romania se regaseste intre primele tari din Europa care dispun de servicii bancare de calitate, dupa Portugalia si Germania, dar inaintea Poloniei, Ungariei, Frantei, Cehiei, Spaniei si Italiei, acestea din urma clasandu-se pe ultimul loc. Topul cuprinde 55 de banci din zece state de pe Batranul Continent. Majoritatea bancilor din Portugalia, Germania si Romania au obtinut un punctaj ridicat pentru indicatori ce evalueaza aspectul exterior si interior al unitatilor, personalul, gradul de automatizare si promovarea in cadrul sucursalelor. In partea de jos a clasamentului se situeaza sucursalele bancilor din Italia si Spania, ce au obtinut un punctaj foarte slab. Studiul arata ca o agentie bancara mediocra din Romania a obtinut un punctaj de doua ori mai mare decat una din Italia. Cercetarea subliniaza ca bancile cu cel mai mare succes din Europa au adoptat in sucursale un format al activitatii dedicat retail-ului.
Sucursalele bancare din Portugalia sunt probabil printre cele mai bune din Europa - avand un personal dinamic si amabil, tehnologie prietenoasa, simplu de utilizat de catre clienti, o promovare excelenta si sucursale (exterioare si incinte) atragatoare.
Sucursalele bancilor din Germania sunt cele mai tehnologizate din Europa, cele din Spania si Italia sunt neingrijite si dezorganizate, in timp ce bancile din Marea Britanie au cel mai lung program de lucru, de 48 de ore pe saptamana, cele din Franta si Polonia de 45 de ore, iar in Cehia si Romania de 42 de ore. Cel mai scurt program il au sucursalele bancilor din Spania si Italia.