Numarul de autoturisme noi inmatriculate in Romania s-a injumatatit in luna noiembrie, la 13.700 de unitati, scadere mult mai accentuata decat cea a statelor UE, iar in primele 11 luni, cand au fost inregistrate 266.637 de masini, declinul pe piata locala a fost de 7,5%, potrivit ACEA. Astfel, numarul de autovehicule noi pentru pasageri inmatriculate in Romania in noiembrie a scazut cu 53,1% fata de perioada similara din 2007, de la 29.230 la 13.712 masini. La nivelul celor 27 de state membre ale Uniunii Europene, declinul pietei auto a fost de 25,8%, de la 1,21 milioane la 904.500 de automobile, a anuntat, marti, Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). In primele 11 luni, piata romaneasca a autoturismelor s-a contractat cu 7,5%, de la 288.344 la 266.637 de masini, ritm de scadere apropiat de media UE.
Conform datelor anuntate anterior de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor din MIRA, inmatricularile de masini rulate de import din noiembrie au depasit 40.000 de unitati, un record pentru piata auto second-hand din Romania, iar in a doua parte a anului, odata cu modificarea taxei auto, au intrat in circulatie mai multe masini la mana a doua decat s-au vandut noi in tot anul 2004.
Piata autovehiculelor noi pentru pasageri a scazut cu 7,1% la nivelul UE in perioada ianuarie-noiembrie, de la 14.437.842 la 13.411.969 de automobile.
Piata romaneasca a autoturismelor noi s-a plasat astfel, in noiembrie, pe locul 14 in UE in functie de volum, respectiv pe pozitia a 12-a in primele 11 luni, reiese din raportul ACEA. La finele primelor noua luni, volumul de autoturisme vandute pe piata locala plasa Romania pe locul zece in UE.
Germania, cea mai mare piata auto din blocul comunitar, a inregistrat 233.772 inmatriculari noi in noiembrie, in scadere cu 17,7%, de la 283.921 in aceeasi luna a anului trecut, insa a reutit o performanta peste medie in perioada ianuarie-noiembrie, cu un declin de numai 1,5%, de la 2,9 milioane la 2,8 milioane de masini.
Audi si Jaguar sunt singurele marci care au consemnat cresteri - de 0,1%, respectiv 1,2% - ale numarului de masini inmatriculate in noiembrie in Uniunea Europeana si tarile EFTA (Islanda, Norvegia si Elvetia).
Dacia a consemnat o scadere de 16,4% in cele 30 de state in noiembrie, de la 17.561 de autoturisme noi inmatriculate la 14.678 de unitati. Totusi, constructorul roman controlat de Renault a reusit cea mai buna performanta, din punct de vedere al cresterii procentuale, in Europa de Vest (zona euro si cele trei tari EFTA), cu o crestere de 25,7% a numarului de automobile noi inmatriculate in noiembrie, de la 7.232 la 9.092 de masini. In primele 11 luni, Dacia a obtinut o crestere de 8,6% la nivelul tuturor celor 30 de tari incluse in studiu, de la 157.553 la 171.073 de automobile. Avansul marcii romanesti a fost de cinci ori mai rapid in Europa de Vest, de la 61.811 la 88.657 autoturisme noi inmatriculate, reprezentand o crestere de 43,4%, de asemenea cea mai accentuata dintre companiile prezente pe continent. In acest context, Dacia a atenuat declinul inmatricularilor noi pentru grupul francez Renault. Principala marca a concernului, Renault, a consemnat o scadere de 23,4% in noiembrie, la 69.226 masini noi inmatriculate, respectiv 5,3% in primele 11 luni, la 1,21 milioane de autoturisme.
Grupul Volkswagen (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini) se mentine lider de piata la nivelul celor 30 de state (UE si EFTA), cu 2,81 milioane de automobile noi inmatriculate in primele 11 luni, urmat de PSA Peugeot-Citroen (1,74 milioane), Ford (Ford, Volvo) - 1,35 milioane, General Motors (Opel/Vauxhall, Chevrolet, SAAB) cu 1,3 milioane si Renault.