B365.realitatea.net.ro informeaza : Respinse: Parcarea din Centrul Vechi si Penetratia Splai Independentei - Ciurel - A1
Consilierii generali nu au fost de acord cu proiectele primarului Sorin Oprescu din Centrul Vechi si din vestul Capitalei. Astfel, Planul Urbanistic Zonal pentru parcarea din Centrul istoric a fost respins. Primaria Capitalei vrea sa construiasca acolo o parcare cu 5 etaje si 800 de locuri. Parcarea supraetajata ar fi construita in zona strazilor N.Tonitza - Franceza - Splaiul Independentei. Accesul in noua parcare se va face cu masina de pe Splaiul Independentei. Soferii vor avea insa acces pietonal, pentru a-si recupera masina, si din strazile Filitti si Franceza.
Noua constructie ar fi amplasata intr-o zona protejata, mai exact zona Stavropoleos - cartier bancar si de afaceri specific secolului al XIX-lea, unicat in Bucuresti, cu valoare de raritate in Romania, avand grad maxim de protectie. De altfel cladirea noua va fi chiar lipita de un monument istoric, situat pe Splaiul Independentei nr. 2J.
Proiectul Penetratia Splaiul Independentei - Ciurel - A1 prevede un drum expres si un pod care sa lege autostrada Pitesti-Bucuresti de Splaiul Independentei. Lucrarea, inceputa deja de anul trecut de Primaria Capitalei nu este insa deloc pe placul societatii civile.
"Proiectul are cateva dezavantaje serioase: aduce un flux urias de masini din autostrada Pitesti - Bucuresti in centrul orasului prin Splaiul Independentei, masinile care vin din autostrada Pitesti - Bucuresti si merg in autostrada Bucuresti - Constanta sunt practic invitate sa tranziteze centrul Bucurestiului pe Splaiul Independentei, are un cost urias, intrucat este nevoie de expropieri consistente si nu rezolva problema de trafic a locuitorilor din zona Drumul Taberei - Militari. Solutii mult mai ieftine permit conectarea acestor cartiere cu soseaua de centura", sustine Nicusor Dan, de la Asociatia Salvati Bucurestiul.
Intreaga lucrare Penetratie Splaiul Independentei - Autostrada Bucuresti-Pitesti, cu o lungime de 8,3 kilometri, va costa 580 milioane de lei (138 milioane de euro), va incepe la intersectia Splaiul Independentei cu Sos. Virtutii si se va termina pe A1, la Podul Ciorogarla. Noua artera va avea cate trei benzi pe sens, si va fi marginita in anumite zone de de strazi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrarii vor fi realizate mai multe noduri rutiere denivelate la intersectia Sos. Virtutii cu Splaiul Independentei, la intersectia Penetratia A1 - Bd. Uverturii, dar si la intersectia cu soseaua de centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.