Dupa ce un raport al analistilor economici a sugerat ca brandul Alfa Romeo ar putea fi cumparat de Volkswagen AG, presedintele grupului Fiat S.p.A, Luca di Montezemolo, a tinut sa precizeze transant: Alfa Romeo nu este de vanzare in nici un fel de circumstante, informeaza Automotive News.
"Vom prezenta noul Alfa, care inlocuieste modelul 147, si noi credem ca exista oportunitati mari pentru Alfa Romeo in Statele Unite", a declarat Montezemolo intr-un interviu acordat agentiei Reuters.
Analistii din cadrul fondului Sanford Bernstein au concluzionat pe 10 decembrie ca marca Alfa Romeo nu ar fi atat de scumpa si ca masinile sale s-ar potrivi platformelor VW. Volkswagen a cumparat de curand actiuni in companiile Porsche si Suzuki Motor Corp., iar analistii au facut sugestia ca Alfa ar putea ajuta brandul Audi, care face parte din grupul VW, sa concureze cu mai mult succes pe piata cu rivalii Mercedes-Benz si BMW.
"Batranul" model Alfa 147 va fi inlocuit cu Giulietta la inceputul anul viitor, dar e posibil ca aceasta sa fie ultima masina noua lansata de Alfa Romeo. Sergio Marchionne, director executiv in cadrul Fiat, a dispus o revizuire a brandului, in sensul luarii unei decizii daca se vor mai face investitii substantiale dupa lansarea pe piata a modelului Giulietta sau daca gama Alfa va fi "improspatata" cu platforme Chrysler. Acestea ar putea inlocui Sedanul Alfa 159 si versiunea wagon, dar si modelul "amiral" Alfa 166, gama care a fost intrerupta.
Vanzarile brandului Alfa au scazut in ultima decada, de cand gama sa de modele s-a "invechit", iar productia unor noi modele a fost amanata. Anul trecut, Alfa a vandut 103.000 de unitati noi fata de 203.000 de automobile vandute in 2000. Brandul a pierdut intre 200 si 400 de milioane de euro pe an, in ultimii zece ani, potrivit unor surse din industria auto. Grupul Fiat nu da publicitatii rezultate financiare defalcate pe brandurile sale. Se asteapta ca anul viitor, cand constructorul italian va face public planul sau de afaceri pentru perioada 2010-2014, Marchionne sa anunte decizia cu privire la viitorul marcii Alfa Romeo.

Saab a primit 197 de milioane de dolari de la Beijing Auto

Beijing Automotive Industry Holding Co.(BAIC) a platit 1,4 miliarde de coroane suedeze, echivalentul a 197 de milioane de dolari, pentru drepturile asupra proprietatii intelectuale si echipamentul necesar constructiei modelului Saab 9-5, dar si pentru o parte din tehnologia de baza a modelului 9-3, informeaza Reuters, citand publicatia suedeza Dagens Industri. BAIC, al cincilea producator auto ca marime din China, a declarat luni ca a achizitionat active ale Saab, unitatea suedeza a General Motors, ca parte din incercarea de a-si dezvolta modele din gama proprie.
"Pretul tranzactiei este de 1,4 miliarde de coroane, iar banii au intrat in conturile Saab inca de vineri", a informat Dagens Industri intr-un material publicat luni, citand surse apropiate companiei. Suma de bani este suficienta ca Saab sa functioneze timp de trei luni, ceea ce inseamna ca nu exista riscul imediat ca unitatea suedeza sa ajunga sub "linia de plutire".
Saab, unul dintre cele mai cunoscute branduri suedeze, spera pe ultima suta de metri la o mana salvatoare dupa ce compania - "mama" General Motors a spus la sfarsitul lunii noiembrie ca va face o restructurare masiva a firmei daca nu apare un cumparator pana la sfarsitul acestui an. Afacerea cu BAIC a venit la timp, oferind o gura de oxigen producatorului Saab pana cand se va incheia vanzarea. Zvonurile din piata indica faptul ca Spyker Cars NV ar fi cumparatorul marcii suedeze. Victor Muller, directorul executiv al companiei suedeze, a declarat duminica pentru agentia Reuters ca discutiile cu GM privind achizitionarea Saab continua, in ciuda afacerii cu BAIC. Luni, Saab a confirmat ca intelegerea cu BAIC s-a desfasurat in afara negocierilor pentru un proprietar nou.