Patronatele din industria alimentara au semnat ieri cu reprezentantii marilor lanturi de magazine Codul de Bune Practici pentru comertul cu produse agroalimentare. Codul va intra în vigoare numai dupa ce Consiliul Concurentei va confirma ca prin continutul lui nu se încalca legislatia concurentei. „Este un pas important pentru a civiliza si a face mai transparent comertul în aceste retele mari de distributie“, a declarat ministrul agriculturii, Dacian Ciolos, prezent la semnarea documentului.Din partea supermarketurilor, Codul a fost semnat de reprezentantii Metro Cash&Carry România SRL, real,-Hypermarket România SRL, România Hypermarket SA, Selgros Cash&Carry SRL, Carrefour România SA, MGV Distri Hiper SA si Kaufland România SRL.  
Drepturi, dar si obligatii Codul de Bune Practici cuprinde cinci capitole care stabilesc anumite conditii în relatia producator-retailer, respectiv negocierile comerciale, preturile si conditiile de plata, promotii, compensari si litigii. Semnatarii Codului convin asupra existentei unui contract-cadru, care va respecta legislatia în vigoare.În ceea ce priveste eliminarea anumitor taxe, în proiectul de Cod se mentioneaza ca distribuitorul nu poate fi obligat sa contribuie la costurile de marketing ale magazinului. De asemenea, distribuitorul nu poate fi obligat sa contribuie la costurile de deschidere a unui nou magazin, la cele legate de cresterea suprafetei de vânzare, amenajari si renovari. De asemenea, daca retailerul solicita o plata distribuitorului pentru promovarea unui produs, acesta va desfasura respectiva promotie numai dupa primirea acordului scris din partea distribuitorului. Mai mult, baza de calcul a discounturilor si oricaror alte taxe sau servicii va fi definita în termeni clari si cuprinsa în contract. Dincolo de obligatii, retailerii primesc prin acest Cod si dreptul de a refuza receptia marfii, în conditiile în care aceasta nu îndeplineste standardele de calitate, nu respecta cantitatile prevazute în contract sau standardele legate de ambalare si de etichetare.