Companiile americane de internet domina intreaga lume, cu o singura exceptie.
In China, si Asia mai exact, se chinuie sa-si faca un nume.
Si nu pentru ca nu ar fi incercat. Ci pentru ca firmele asiatice sunt deja inradacinate, inteligente si inteleg mai bine piata. Dar sunt si exceptii: Twitter si Yahoo, potrivit Business Insider.
Google a tot incercat sa capteze piata chineza ani buni, dar a renuntat la acest lucru la inceputul lui 2010. De cealalta parte, Baidu inregistreaza un succes fenomenal si este motorul de cautare care a batut Google, cu o cota de piata de aproape 60% in China si peste 6% din piata globala. Mai impresionant decat atat este faptul ca, 99% dintre utilizatorii chinezi folosesc la un moment dat Baidu, desi folosesc si alte motoare de cautare, ceea ce explica cota de piata de 60%.
2. Tencent face de ras Facebook, Zynga si AOL cu succes
Nu auzi prea multe despre Tencent, dar este cea de-a treia companie din lume listata la bursa, mai mare chiar si decat eBay sau Yahoo.
Tencent a pornit la inceput oferind serviciul de instant messaging, numit QQ si acum a ajuns sa fie cea mai mare retea sociala din China, care nu scoate bani doar din publicitate ci si din comercializarea de bunuri virtuale si jocuri sociale.
Si toate acestea se intampla in timp ce Facebook si Zynga sunt pe nicaieri in China. Ce mai trebuie mentionat este ca Tencent a facut ceva ce AOL nu a putut: sa faca un business din instant messaging.