Pornind de la datele statistice la nivel european, conform carora Romania este tara cu cele mai multe accidente rutiere din UE, un studiu IRES, furnizat ziarului Gandul, analizeaza comportamentul soferilor romani. Seful Politiei Rutiere, comisarul sef Lucian Dinita (foto), comenteaza rezultatele sondajului IRES.
• Despre nepastrarea distantei fata de masina din fata: "Este o dovada a comportamentului agresiv al soferului roman".
• Despre centura de siguranta: "Romanii nu percep corect pericolul nepurtarii centurii. Unii spun ca ii deranjeaza la condus".
• Despre viteza mare cu care circula romanii in localitati: "Soferii vor mereu marirea limitei de viteza, pe motiv ca nu au infrastructura".
• Despre consumul de alcool: "la noi e interzis sa se bea. Europenii au voie sa bea un pahar de vin la masa, dar se opresc la acela. Romanii dupa un pahar simt ca li se deschide supapa si beau un butoi".
• Depasirea pe partea dreapta, pe autostrada: "Romanii nu cunosc regulile de circulatie si nu stiu ca e periculos sa depasesti pe dreapta".
• Viteza de peste 150-160 de kilometri pe autostrada: "Romanul e bolnav de viteza, care e pe primul loc la cauze ale accidentelor grave"
• .Despre condusul continuu, peste doua ore: "Soferii romani cred ca isi testeaza barbatia daca merg fara oprire de odihna".
• Despre numarul mare de amenzi pentru viteza: "Cele mai multe sanctiuni se dau pentru depasirea vitezei legale".
• Despre efectele camerelor de supraveghere: "Romanii le percep mai degraba ca o noua sursa de sanctiuni decat ca pe niste mijloace de prevenire".
• Despre influenta inaspririi sanctiunilor asupra soferilor: "Romanii au printre cele mai dure sanctiuni din Europa. Din acest motiv, sanctiunile mai dure nu prea influenteaza comportamentul soferilor romani. Europenii in general reactioneaza la pedepse mai aspre, pentru ca de regula sunt obisnuiti sa respecte regulile".
• Despre numarul dublu de romani care se simt in nesiguranta pe sosele, fata de media europeana: "Gradul de nesiguranta reflecta efectul nerespectarii regulilor de circulatie".