asistentapentruconsumatori.ro: Cercul vicios Turist roman - agentie de turism - touroperator
Circa 80 % din reclamatiile primite de echipa de la www.AsistentaPentruConsumatori.ro se refera la servicii de turism defectuoase, care au vizat destinatii externe. Turistii romani isi pierd increderea in agentiile de turism din Romania si prefera sa isi faca singuri rezervarile, ceea ce duce la diminuarea profitului agentiilor romanesti, care din punctul meu de vedere, fac o mare greseala ca nu lupta sa isi pastreze clientii, neintelegand ca pierzand increderea turistilor romani, acestia nu vor mai apela la serviciile lor , si astfel indirect vor fi scoase de pe piata.
De cealalta parte, agentiile de turism se plang de faptul ca hotelierii si touroperatorii straini prin care cumpara pachetele turistice, le baga bete in roate, nu le respecta rezervarile si eu cred ca au dreptate. In acest sens am purtat o discutie interesanta cu d-na Georgeta Topoaras, manager al agentiei Bel-Ami care a pus punctul pe i, avand curajul spre deosebire de alti patroni de agentie de turism sa dicute deschis despre problemele care la final se sparg in capul turistilor.
Eu cred ca cel mai important capital pe care il ale o companie sunt clientii si increderea acestora in companie. Eu stiu , pentru ca cunosc si lucrez cu multe agentii de turism din Romania, ca exista o lipsa de solidaritate, si o uriasa mancatorie intre acestea, astfel incat nu se poate face un front comun in fata touroperatorilor care saboteaza munca agentului roman de turist, stiu ca sunt agentii de turism care abia asteapta sa ia locul in piata si clientii altora, astfel incat pana la urma si agentiile de turism romanesti si turistii romani vor pierde.
Am niste cunostinte care au fost in Grecia, la Neipori, unde desi cumparasera locuri la hotel de 4 stele, au stat in apartamente la motel, pentru ca agentia de turism din Romania a fost SABOTATA, intrucat hotelul primise niste turisti englezi veniti printr-o agentie din Anglia, iar romanii si agentia de turism romaneasca au fost dati la o parte ca niste leprosi.
Vedeti exact de acest lucru vorbesc, pentru ca, in acest caz agentia de turism a stiut sa fie aproape de clientii sai , si le-a spus acestora franc ce s-a intamplat si la intoarcerea in tara, le-a dat inapoi diferenta de bani, preferand sa ramana cu pierderea insa castigand niste prieteni si clienti fideli, care au ramas impresionati de gestul patronului agentiei. Iar acesta a renuntat sa mai lucreze cu touroperatorul care-l facuse de ras in fata clientilor.
Insa, cati patroni de agentie de turism au curaj sa faca asa ? cati au curaj sa infrunte touroperatorii ? extrem de putini pentru ca sunt ocupati sa se saboteze unii cu altii, si realitatea este ca TOT MAI MULTI TURISTI ROMANI INCEP SA ISI REZERVE SINGURI CAMERE DE HOTEL SAU APELEAZA DIRECT LA TOUROPERATORII INTERNATIONALI, adica agentiile de turism din Romania pe termen lung vor fi scoase din joc de acesti touroperatori, fara sa inteleaga ca isi pierd exact ce au mai de pret : clientii si increderea acestora in serviciile oferite de ei.