Unele companii au ales sa profite de pe urma clipurilor piratate care apar pe site. Portalul a devenit pentru tot mai multe firme un spatiu de publicitate. Dupa ce ani buni au considerat videoclipurile piratate de pe YouTube o amenintare, mai multe companii de media si-au schimbat parerea si folosesc portalul ca pe o oportunitate de reclama, arata un articol publicat în editia on line a International Herald Tribune, citat de Mediafax.În ultimele câteva luni, companii de media cum ar fi CBS, Universal Music, Lionsgate sau Electronic Arts au încetat sa ceara YouTube sa opreasca difuzarea neautorizata a unor filme, videoclipuri sau a altor continuturi produse de acestea si au început, în schimb, sa vânda reclama folosind continuturile respective. 
CBS - înainte critic, acum partener de afaceri CBS este, în mod surprinzator, cel mai nou partener de afaceri al YouTube, în conditiile în care compania Viacom, din acelasi grup, continua un proces în care cere miliarde de dolari proprietarului YouTube, Google, pentru drepturi de autor. Deocamdata, câstigurile sunt reduse - reclamele apar doar pe foarte putine dintre milioanele de filme difuzate pe YouTube -, dar miscarea sugereaza o posibila îmbunatatire a relatiilor dintre companiile media si YouTube. 
Lionsgate crede ca e mai bine asa, de dragul fanilor O astfel de transformare este considerata critica pentru viitorul lui YouTube, care a încercat sa obtina venituri cât mai mari din reclamele video, mai scrie IHT. „Nu vrem sa îi iertam pe oamenii care iau proprietatea noastra intelectuala si o folosesc fara permisiune“, a spus Curt Mavis, presedintele departamentului de media de la Lionsgate Entertainment, care detine drepturi ale unor filme precum „Dirty Dancing“ sau „Saw“. „Dar nici nu ne place ideea de a împiedica fanii produselor noastre sa foloseasca aceste materiale“, a adaugat Mavis. „În cele mai multe cazuri, oamenii care încarca videoclipuri sunt fani ai filmelor noastre, care nu încearca nici sa faca vreun lucru rau, nici sa câstige din aceste filme“, a observat Mavis.Utilizatorii YouTube care încarca un continut fara permisiune nu beneficiaza de veniturile din reclama generate de materialul pe care l-au publicat, câstigurile fiind împartite între companiile de media si YouTube, precizeaza publicatia mentionata.