News Corp. si NBC Universal au declarat ca vor lansa un site video gratuit in vara aceasta, care va gazdui filme si show-uri de televiziune, venind astfel cu o provocare pentru cunoscutul YouTube, realizat de Google, informeaza Reuters.
Decizia nu face decat sa mareasca teama din randul companiilor media, alimentata de ascensiunea continua a YouTube pe piata on line. Acestea se tem sa nu piarda noua generatie de public, care alege mai degraba computerul decat televizorul pentru a viziona un program favorit.
Cele doua companii au mai inrolat in acest proiect trei dintre cei mai mari rivali ai Google - Yahoo, Microsoft si Time Warner. Discutiile sunt in curs de derulare cu celelalte companii de internet, au declarat reprezentantii NBC.
Programul va include emisiuni TV populare precum "Saturday Night Live", difuzat de NBC, si "The Simpsons" de pe News Corp., dar si filme cum ar fi "The Devil Wears Prada" si "Borat", apartinand 20th Century Fox.
"Acesta este un joc de schimb pentru internetul video. Vom avea astfel contact cu tot publicul de pe internet din Statele Unite", a declarat Peter Chernin, reprezentantul News Corp.
Piata video pe internet este cheia viitorului media si va fi suficient de vasta incat sa produca competitie, apreciaza analistii. Dar o zona in care YouTube este clar superior e reprezentata de download-area, videoclipurile facute acasa - o functie care a facut site-ul extrem de popular, mai ales in randul publicului tanar.
"Companiile se asteapta ca acest site sa fie cea mai mare destinatie web video si planuiesc sa realizeze un continut exclusiv site-urilor asociate cu News Corp. si NBC", sustine Chernin.
NBC si News Corp. s-au gandit sa atraga si alte companii media in parteneriatul lor, inclusiv Viacom si CBS Corp., potrivit specialistilor in domeniu. Atat reprezentantii Viacomcat, cat si cei ai CBS s-au declarat dispusi sa negocieze o posibila colaborare in acest domeniu, pe care il considera unul de maxima importanta pentru viitorul media.
Microsoft investigheaza posibile fraude in Xbox Live
Gigantul Microsoft a anuntat ca investigheaza anumite informatii legate de "comportamente frauduloase si furt", in cadrul serviciului sau de jocuri on line Xbox Live, care are peste sase milioane de membri, informeaza agentia Reuters, citata de bloombiz.ro.
Printr-un comunicat, compania americana a recunoscut ca au existat informatii conform carora s-au descoperit furturi din conturile inregistrate in reteaua Xbox Live. Totusi, Microsoft a dat asigurari ca nu exista nici un fel de probleme legate de sistemul sau de securitate.
Au fost cateva incidente izolate, in care utilizatori rau-intentionati au incercat sa capteze informatiile personale ale altor membri, pentru a putea accesa diferite conturi de pe Xbox Live, au afirmat reprezentanti ai Microsoft.
Pe 11 februarie, un utilizator al serviciului oferit de compania de software a postat un mesaj pe forumul Xbox, in care se plangea ca hackerii i-au spart contul si i-au furat informatii confidentiale, cum ar fi cele de pe cartea de credit.
Cum era de asteptat, compania a dezmintit ca ar exista scapari in sistemul sau de securitate si a dat asigurari ca nici o informatie de ordin personal sau financiar nu a fost dezvaluita unei terte persoane. Cu acest prilej, utilizatorii au fost sfatuiti, o data in plus, sa nu divulge informatiile personale, cum ar fi numele real, numarul de telefon, adresa si date legate de contul bancar al altor persoane.
Securitatea reprezinta una dintre cele mai importante preocupari pentru Microsoft, al carui sistem operativ este tinta favorita a hackerilor.