IAB a anuntat saptamana trecuta ca proprietarii de media online cu tehnologii proprietare de ad-serving pot obtine certificarea masuratorilor de audienta in baza unui set global de standarde, cu aplicabilitate universala.

Publicat inca din noiembrie 2004, acest set de standarde vine in intampinarea temerilor marilor advertiseri referitoare la inexistenta unei metode unice universal acceptate de masurare a publicitatii interactive de orice fel.

Aceasta initiativa este o suma importanta de premiere in lumea publicitatii: pe de-o parte, este prima data cand un canal media are un sistem care masoara ad-ul publicitar in sine, asa cum este el livrat care consumator, spre deosebire de alte medii care masoara fie programarea ad-urilor(TV, radio) fie continutul (print). In al doilea rand este prima data cand acest sistem este global, standardul fiind deja acceptat pe pietele de publicitate din SUA, Europa, Asia si America Latina. Celelalte medii (TV, radio, print) au standarde inca diferite in tari sau regiuni diferite.

Standardul este deja implementat pentru cativa proprietari de media online precum Yahoo!, Cnet Networs sau Weather.com, in vreme ce alti 14 proprietari de retele web se vor alatura pana in al doilea trimestru al lui 2006.

Informatii complete in limba engleza gasiti aici http://www.iab.net/standards/measurement.asp