Gigantul informational ar putea prezenta noul motor de cautare. Ultima versiune a fost deja testata si ofera facilitati in plus fata de cele existente deja pe piata.

Microsoft Corp. a anuntat ca va prezenta, saptamana aceasta, o versiune imbunatatita a motorului propriu de cautare pe internet, in incercarea de a recastiga din terenul pierdut in fata liderului necontestat al pietei, Google Inc. Prezentarea noului motor de cautare va fi facuta chiar de directorul executiv al gigantului informational american, Steve Ballmer, relateaza Bloomberg, care citeaza surse apropiate situatiei. Noul program de cautare propus de Microsoft va fi diferit de cele clasice, impartind rezultatele cautarilor in mai multe categorii diferite, potrivit unei persoane care a primit spre testare noul motor. Interfata acestui program va oferi un separeu in partea stanga catre lista de categorii, alaturi de trimiterile la cautarile anterioare asemanatoare celei recent executate, a mai precizat persoana care a testat motorul de cautare, citata de Bloomberg.
Microsoft are un devans urias in spatele celor de la Google, in ceea ce priveste rata de folosire a actualelor motoare de cautare ale celor doua companii, raportul intre acestea, in privinta traficului, fiind de 8 la 1 pentru Google.

Google, greu de invins

In acelasi timp, compania Google, datorita experientei pe care a dobandit-o, a aplicat si ea imbunatatiri motorului sau de cautare, implementand sistemul prin care softul anticipeaza ceea ce userul cauta printr-un procedeu de autoumplere, ceea ce face si mai dificila cursa de urmarire pentru Microsoft. Sistemul este implementat cu succes de Google si este prezent de mult timp pe celebrul site de free-video-sharing www.youtube.com. Totodata, Google are inca un mare avantaj in ceea ce priveste publicitatea on line, fata de rivalii de la Microsoft. "Cand un competitor ajunge sa detina o suprematie ca aceea pe care o are Google, este aproape imposibil sa-l mai prinzi din urma", a declarat Rob Enderle, analist al Enderle Group, cu sediul in San Jose, California. "Microsoft face acum ceva ce a mai incercat cand au intrat prima oara pe piata, adica sa plece de undeva de jos si sa prinda foarte repede din urma competitorii. Problema a fost ca nu au avut ce le trebuia pentru a rezista unei competitii de lunga durata", a mai spus Enderle. Frank Shaw, un purtator de cuvant al Microsoft pentru centrul din Redmond, statul Washington, a refuzat sa faca orice comentariu in ceea ce priveste planurile de prezentare a unui nou motor de cautare. Compania anuntase anterior ca testeaza un astfel de motor sub numele Kumo internally.
Microsoft continua discutiile cu cei de la Yahoo!Inc., vizand un efort combinat in ceea ce priveste motoarele de cautare, pentru a face o concurenta mai mare celor de la Google. Potrivit rezultatelor de piata actuale, in SUA, podiumul este impartit de cele trei companii, cu Google lider autoritar, urmat de Yahoo!, pe locul al doilea, si Microsoft, pe locul trei, insa ambele la mare distanta de prima clasata. Intr-una dintre propuneri, Microsoft s-ar ocupa de cele doua companii, in ceea ce priveste ingineria softului, atat in ceea ce priveste motorul de cautare cat si grafica, in timp ce administrarea serviciilor de publicitate ar reveni Yahoo!, mai scrie Bloomberg. Microsoft a refuzat sa faca orice comentariu in ceea ce priveste planurile de prezentare a unui nou motor de cautare.