Microsoft a anuntat recent achizitionarea a 85% din actiunile companiei Aquantive contra sumei de 6 miliarde de dolari. Aquantive este o corporatie sub conducerea careia isi au lacasul multe companii de publicitate online din intreaga lume, cum ar fi: Avenue A Razorfish, DNA, Amnesia, Neue Digitale, e-Crusade & Duke si Atlas.

Practic, Microsoft intra serios pe domeniul publicitatii online, acolo unde a pierdut in urma cu cateva saptamani o batalie importanta in fata Google. Ne referim aici la achizitionarea DoubleClick de catre cei din urma pentru 3.1 miliarde de dolari. Interesant este ca, desi Microsoft se vede ca dispune de mai mult decat cei 3.1 miliarde si si-a dorit serios sa puna mana pe DoubleClick, a preferat sa nu ridice pretul peste suma oferita de Google.

Nu se cunosc motivele pentru care Microsoft nu a mizat mai mult de 3.1 miliarde de dolari pe DoubleClick si a preferat sa scoata din visterie 6 miliarde acum, cert este ca revine in lupta online, acolo unde lucrurile se complica serios. Spunem acest lucru dupa ce AOL a avut cateva actiuni de achizitii saptamana trecuta pe acelasi domeniu. AOL, una dintre cele mai dezvoltate afaceri online din Statele Unite, a cumparat companii de publicitate precum: Third Screen Media sau compania germana Adtech.

(www.tgdaily.com)