O data cu raspandirea calculatorului si cu inmultirea numarului de utilizatori, traficul pe internet este in crestere, deci si perspectivele pentru un magazin on line sunt din ce in ce mai mari. Investitia minima pe care o necesita un astfel de "shop" transforma ideea unui magazin intr-o afacere care poate aduce un profit frumos.
Un magazin on line poate fi o afacere profitabila cu o investitie minima. "Infiintarea" unei astfel de afaceri necesita un website (pagina de internet), un domeniu si un host. Pagina de internet a magazinului on line o poti face singur daca ai cunostintele de programare necesare. In caz contrar, un webdesigner te poate ajuta contra unui tarif care incepe de la 300 pana la 1.000 de euro, pentru un site "la cheie". Mai ai nevoie de un domeniu, spre exemplu ".com" sau ".ro", care se cumpara. In acest caz, tarifele variaza de la domeniu la domeniu, sunt lunare, anuale sau pe viata. Pretul domeniului ".com" se inscrie in jurul a zece euro pe an, iar daca vrei ca numele magazinului tau on line sa aiba la sfarsit ".ro" platesti aproximativ 35-40 de euro pe viata.
Al treilea element necesar este host-ul, acesta reprezentand serverul de internet care iti gazduieste pagina web. Firmele de hosting ofera pachete de produse incepand de la 30 Mb pana la 30 Gb, un pachet complet putand include domeniu gratuit pe un an.
Un lucru pe care trebuie sa il iei in considerare atunci cand achizitionezi un pachet de hosting este numarul de produse pe care magazinul tau il ofera spre vanzare, iar in functie de acesta alegi marimea pachetului. Preturile variaza si in acest caz, insa un pachet de 100 Mb te costa aproximativ 20 de lei pe luna. De retinut, in cazul in care deschizi un magazin on line, este traficul pe care il fac utilizatorii pe pagina ta de internet. Un trafic mult prea mare pentru parametrii pachetului de hosting la care este creat magazinul on line inseamna ca host-ul iti va bloca pagina de internet.
Acelasi lucru, numai ca pe internet
Practic, magazinul on line functioneaza ca oricare altul, cu diferenta ca nu platesti chirie pe spatiul in care functionezi, facturi de electricitate sau apa si alte costuri pe care le implica un punct comercial conventional. Se aprovizioneaza cu produse de la un distribuitor angro sau intermediaza vanzarea produselor de la distribuitori catre clientii-utilizatori de internet. In cazul in care dispui de capital, poti cumpara produse de la distribuitori, acumuland un stoc, pe care apoi sa le comercializezi prin intermediul internetului. In alt caz, poti folosi magazinul on line ca un punct de intermediere care preia comenzile de la clienti si le transmite catre distribuitorii cu care lucreaza, contra unui comision. Cumparatorului ii este mai usor sa plaseze mai multe comenzi pe o singura pagina de internet in cazul in care este interesat de mai multe tipuri de produse, economisind astfel timp. Livrarea produselor se face fie prin posta, fie prin curier rapid, iar costurile sunt suportate de client. Practica in domeniu arata ca, in cazul unor comenzi mari, livrarea este suportata de magazin, fiind o metoda de a atrage clienti si comenzi mai mari.