Declaratiile oficialilor Romcard sunt ne natura sa ne bucure: luna aprilie 2005 s-a incheiat cu un volum total al tranzactiilor realizate de catre magazinele online romanesti de peste 4 milioane USD, adica o crestere semnificativa comparativ cu sfasitul anului 2004. Declaratia apartine domnului Marin Mitroi, director general al Romcard.

Desi majoritatea tranzactiilor sunt in continuare initiate de cetateni din afara granitelor tarii, in special din SUA, ratele de crestere ale tranzactiilor realizate de cetatenii din Romania se afla pe un fagas bun. Madalin Matica, director general al Dot Commerce, unul din cei doi procesatori romani de carduri pentru magazinele online din Romania, ne-a declarat ca serviciile solicitate si tranzactionate de cardurile din Romania au crescut ca volum cu peste 40% in aprilie 2005 comparativ cu ianuarie 2005, in vreme ce produsele fizice livrate au crescut si ele cu 25%. In acelasi timp, Matica a mai declarat ca rata de chargeback si frauda din Romania s-a situat la inceputul lui 2005 sub valoarea de 0,35%, adica sub limita normala de frauda inregistrata la nivel mondial.

Numarul total de magazine online din Romania se apropie de cifra rotunda 200, de la doar 50 de magazine online la sfarsitul anului 2004. Aceasta crestere va avea efect asupra ponderii bugetelor acestor noi advertiseri in publicitatea online, binecunoscut fiind faptul ca succesul magazinelor online din intreaga lume se bazeaza pe publicitatea online, datorita afinitatii acestui canal media pentru targetul magazinelor online.