Capital.ro informeaza: Google, bogatul care devine si mai bogat
In primul trimestru al acestui an publicitatea pe Internet in SUA a generat venituri record de 7,3 miliarde de dolari, in crestere cu 23% fata de 5,9 miliarde de dolari in perioada similara a anului trecut. O parte din acesti bani se duc la Google.
IAB arata ca 54% din toate veniturile din publicitatea online americana este colectata de Google. Altfel spus, dintr-un dolar incasat, 54 de centi se duc in buzunarul companiei care are cel mai mare motor de cautare din lume.
Pe primul trimestru, Google a obtinut, la nivel global, nu mai putin de 8,58 de miliarde de dolari din publicitatea online. Veniturile din Statele Unite s-au ridicat la nivelul de 4,01 miliarde de dolari, iar cele din afara Statelor Unite la 4,57 miliarde.
Veniturile cresc nu neaparat pentru ca se fac simtite efectele iesirii din recesiune ci pentru ca treptat banii din offline se muta in online.
Care este cauza pentru care veniturile din publicitate ale Google tot cresc in masura in care este "atacat" tot mai mult de concurenti precum Facebook?
L-am intrebat pe Steffen Heringhaus, fondator al agentiei SEO 5 elements, care face optimizare pentru Ringier Romania.
"Este o dezvoltare multipla, pe plan mondial, sigur mai creste traficul pe internet si aduce atat utilizatori, cat si advertiseri noi. Pe pietele mai mature in schimb, creste concurenta si bugetul advertiserilor, incet- incet se pare ca si in Romania. Dar observam si ca Google devine din ce in ce mai agresiv cu publicitatea, spre exemplu cu Google Instant care nu numai ca salveaza timp pentru cei care cauta, dar afiseaza si mai multe reclame in acelasi timp - in conditiile in care advertiserii au fost fortati sa se bata mai mult pentru aceleasi cuvinte de publicitate, dupa ce Google AdWords a dezactivat o parte buna din termenii long tail care tind sa fie mai ieftini", spune expertul, care arata totodata ca "si cantitatea de publicitate care ocupa un ecran a crescut semnificativ".
Concluzia? Pe masura ce creste internetul vor creste tot mai mult si incasarile din reclama, Google va lua o felie mare din aceste incasari. Celorlalti, cum ar fi retelele de socializare, nu le ramane decat sa-si imparta restul de bani. Din acest punct de vedere, Facebook ramane extrem de slab.