Pentru 3.1 miliarde de dolari, platiti cash, Google a achizitionat cunoscuta companie de publicitate on-line DoubleClick. Compania apartinea consortiului Hellman & Friedman care isi are sediul in San Francisco. Astfel, Google spera sa isi consolideze pozitia de lider pe piata de publicitate on-line, pe care aproape ca o domina cu a sa strategie Ad-Sense, de pe urma careia cei doi patroni ai companiei au devenit multi-miliardari. Nu e de mirare ca acestia au cumparat DoubleClick cu banii jos, intr-o lume in care niciun automobil nu mai este achizitionat astfel.

DoubleClick i-a fost suflata de sub nas rivalilor de la Microsoft, care doreau si ei aceasta companie cu care ar fi pus serioase probleme in publicitatea on-line celor de la Google. Asa se face ca, aceasta din urma, pune mana pe un numar foarte mare de clienti castigati de DoubleClick de-a lungul anilor.

Speculatiile spun ca Microsoft si-ar fi trimis mult controversatul CEO, Steve Balmer, cu un maxim de 2 miliarde de dolari la negocieri, insa Google a tinut cu orice pret sa nu piarda "licitatia".

Achizitia nu a ramas fara ecouri, insusi Microsoft cerand oprirea de catre oficialitatile din Statele Unite a acapararii DoubleClick, spunand ca Google foloseste practici monopoliste.