Cu toate ca este indispensabil, utilizarea telefonului mobil la serviciu poate fi deranjanta pentru cei din jur. Aceasta trebuie facuta dupa anumite reguli care vizeaza respectul, responsabilitatea si compromisul.Telefonul mobil este un accesoriu nelipsit din buzunarul, geanta sau de birourile colegilor. De fapt, tot mai multi angajati primesc un telefon mobil de la serviciu. Cu toate acestea, tonurile si melodiile care mai de care mai saltarete, mai antrenante sau mai ascutite nu sunt nici pe departe pe placul colegilor de birou. „Frecventa ridicata a mobilelor dintr-un birou devine de multe ori stânjenitoare, chiar daca acest lucru nu este recunoscut în mod direct. Exista un numar tot mai mare de persoane care considera soneriile mobilelor iritante într-un mediu de lucru“, noteaza www.topsanatate.ro.Raspundeti doar la telefoanele foarte importantePotrivit specialistilor site-ului www.ele.ro, atunci când utilizati celularul la munca trebuie sa va gânditi „atât la sef, la colegii de munca, cât si la eficacitatea muncii dumneavoastra“. Unul dintre sfaturile acestora este de a seta telefonul pe functia „silent“. „Daca aveti telefonul mobil la job, acesta nu ar trebui sa sune, astfel încât sa îi deranjeze pe cei din jur. Fie îl puneti pe vibratii, fie activati modul silentios“, sunt variantele sugerate de www.ele. ro, mai ales ca, pe lânga faptul ca îi deranjeaza pe ceilalti, soneria va da de gol sefului cât de des va lasati munca pentru a va concentra pe alt subiect. În plus, specialistii în resurse umane va sfatuiesc sa utilizati mobilul doar în cazuri cu adevarat importante - va suna educatoarea, copilul, membrii familiei. „Cât timp sunteti la munca si aveti dubii în privinta importantei apelurilor primite, lasati mesageria vocala sa le preia“, noteaza www.ele.ro, care explica faptul ca acest lucru va va ajuta sa economisiti timp. Evitati sa luati telefonul mobil la sedintaSetarea telefonului pe silent nu este însa suficienta. „Când va suna mobilul într-o sedinta, aratati ca o problema personala va preocupa mai mult decât una legata de serviciu“, noteaza www.topsanatate.ro. În plus, este destul de nepoliticos ca în timpul unei sedinte sa va concentrati atentia asupra telefonului. „Chiar daca ati pus mobilul pe vibratii, daca veti primi un apel, veti fi tentat sa vedeti de la cine este. Nu numai ca acest lucru este nepoliticos, dar este si un semn pentru seful dumneavoastra, ca mintea nu va este 100% la job“, spun specialistii www.ele.ro.„Nu-i fortati pe cei din jur sa va asculte convorbirile“Atunci când dintr-un motiv sau altul alegeti sa vorbiti la telefon în timpul serviciului trebuie sa va alegeti cu grija locul din care vorbiti. „Când alegeti sa dati un telefon, optati pentru locurile retrase, astfel încât sa nu-i fortati pe cei din jur sa va asculte convorbirile“, noteaza www.topsanatate.ro, care atrage atentia sa fiti precauti în alegerea subiectelor discutate la telefon. Învatati sa vorbiti la telefon pe un ton moderatAtunci când vorbiti la telefon trebuie sa folositi un ton adecvat. „Învatati sa vorbiti la telefon pe un ton moderat; nu tipati“, spune site-ul www.topsanatate.ro. Potrivit acestuia, utilizatorii ar trebui sa tina cont de regulile de baza ale etichetei în timpul folosirii telefoanelor (respectul, responsabilitatea, sensibilitatea si compromisul), mai ales ca modul în care-l folositi spune multe despre dumneavoastra.