Competitia dintre Google si Yahoo! este din ce in ce mai acerba. Dupa razboiul recent deschis pe tema freemailului - in care si Yahoo! si Google au avut ceva de spus, iata ca batalia isi muta campul in zona de instant messaging.

Noul produs, Google Talk, este o amenintare directa la adresa Yahoo!Messenger. "Dotat" cu capacitati text dar si audio, cat si cu posibilitati de integrare cu clientul de freemail cat si cu XMPP (Extensible Messaging and Presence Protocol), tehnologie folosita in prezent de Jabber, Adium, and iChat.

Piata de instant messaging se afla intr-un usor declin, jucatori precum Trillian sau ICQ aflandu-se in cadere libera, inregistrand caderi procentuale de peste 10%. Singurii aflati pe panta ascendenta sunt Yahoo! si Skype (un alt operator de VOIP care are o pozitia a patra in clasament, dupa giganti precum AOL sau MSN), deci presiunea asupra pietei va creste prin aparitia Google Talk. Cifrele se bazeaza pe cercetari furnizate de Nielsen/NetRatings.

Asa cum consumatorii au avut de castigat in urma bataliei pentru freemail (o casuta de email free are acum capacitatea de 2 GB la Google, respectiv 1 GB la Yahoo!, stabilindu-se astfel un standard psihologic pe care il vor modifica peste alti cativa ani, odata cu marirea capacitatilor de transport si stocare la nivel global), instant messagingul isi va calibra si el un standard psihologic. Utilizatorii vor remarca imbunatatirea acestui serviciu pe parcursul unei competitii ce se anunta crancena si care iata este in avantajul unei mase de utilizatori la nivel global.