Inceputul anului 2005 a inclinat in mod ireversibil balanta in favoarea conexiunilor de tip broadband, in dauna conexiunilor dial-up. Accesul online prelungit influenteaza comportamentul utilizatorilor in consecinta, modificand uneori radical deprinderile de consum.

Studiile efectuate pe subiecti expusi la conexiuni de tip broadband, fie ele acasa sau la serviciu, releva modificarile comportamentale in viata de zi cu si a utilizatorilor Internet. Aceste modificari se evidentiaza in special in domeniile comunicare, social, cumparaturi si distractie.

De exemplu, numarul celor care isi fac cumparaturile online in prezent este preconizat sa se dubleze pana in 2008, si acesti cumparatori vor reprezenta majoritatea cumparaturilor online din intreaga lume, in vreme ce numarul utilizatorilor internet va creste cu 50% pana la sfarsitul lui 2008. Specialistii apreciaza ca in segmentarea utilizatorilor nu vor mai conta criteriile demografice, ci mai degraba cele comportamentale. Marii advertiseri sunt direct interesati de intentia de cumparare a utilizatorilor, si mai putin de niste targeturi pe care poate le ghicesc, poate nu, dar pentru care platesc foarte multi bani fara a avea garantia veridicitatii rezultatelor.

Fara a demitiza importanta cercetarii de marketing, advertiserii care utilizeaza Internetul in mixul de media au intuit concentrarea unor segmente de utilizatori, in special in domeniul achizitiei de autovehicule, industriei de audio/video, activitatilor de e-banking etc.

Indecsii de afinitate mari pentru barbati, posesorii sau care intentioneaza sa achizitoneze o masina, de regula broadband useri, care utilizeaza telefonia de tip VOIP, in grupa de varsta 25-44 fac ca multe branduri ce tintesc acest tip demo-comportamental sa aloce bugete insemnata pe Internet.

Daca pana acum doar asa -zisii "early adopters" erau in tinta advertiserilor, cresterea atat a accesibilitatii si a gradului de acoperire a conexiunilor broadband muta campul de lupta treptat si in industriile de consum, tot mai mult advertiseri realizand ca broadbandul influenteaza share-ul Internetului in consumul circadian de media al individului educat din mediul urban.