Noul telefon iPhone al companiei Apple, generatia 3G, a avut parte de o lansare fastuoasa, iar cumparatorii frenetici din Noua Zeelanda si Japonia au luat cu asalt magazinele de desfacere pentru a achizitiona mult asteptatul telefon, arata Reuters, citat de NewsIn. Analistii se asteapta ca noul iPhone sa atraga aproximativ 10,5 milioane de cumparatori în toata lumea. Telefonul de noua generatie a aparut pentru prima data pe piata din Asia, modelele anterioare fiind valabile numai în Europa si Statele Unite. Acesta beneficiaza de conectare web mai rapida decât predecesorul sau, este prevazut cu jocuri si mesagerie instant, iar pretul sau este subventionat de mai multi distribuitori de telefonie mobila, multi dintre acestia dorind sa atraga noi utilizatori. Telefonul mobil lansat vineri mai este dotat si cu un program de redare audiovideo. Noul iPhone este succesorul versiunii lansate în 2007 si care s-a vândut în câteva zile în 270.000 de unitati. 
Modelul a tinut 60 de ore oamenii la cozi Dupa Noua Zeelanda si Japonia, telefonul va fi distribuit în peste 20 de tari. Sute de oameni au asteptat în fata magazinelor Vodafone din principalele trei orase ale Noii Zeelande, "înarmati" cu muzica, mâncare si distractie, înainte ca numaratoarea inversa sa fie încheiata si ca prima persoana sa cumpere noul telefon. "Voi pune aparatul la încarcat, ma voi juca putin cu el, dupa care ma voi retrage pentru un somn lung", a declarat un student de 22 de ani din Auckland, Jonny Gladwell. Acesta a stat la coada peste 60 de ore, pe temperaturi foarte scazute, pentru a fi primul cumparator iPhone, la un minut dupa miezul noptii. Un purtator de cuvânt al companiei Vodafone din Noua Zeelanda a declarat ca vineri dimineata s-au vândut peste 400 de bucati, iar compania Softbank Corp, distribuitor iPhone în Japonia, arata ca peste 1.500 de oameni erau asezati la coada în fata magazinului sau principal, înaintea lansarii. Cozile din fata magazinelor din Asia s-au format începând de miercuri, iar în Londra si Hong Kong, distribuitorii au fost luati cu asalt de mii de cereri on line. La Tokyo, strada din fata magazinului Softbank a fost blocata, în timp ce reprezentantii magazinului si ai fortelor de ordine au încercat sa le faca loc trecatorilor. Magazinul principal Softbank a început sa vânda telefonul de la ora 7.00 (GMT), dupa ce multimea a fost invitata de trei ori sa înceapa numaratoarea inversa. Vânzarile se vor extinde catre restul retelei de magazine, începând cu ora prânzului. Shiho Hishida, un designer Web de 33 de ani din estul orasului Tokyo, este de parere ca abonamentul lunar de peste 8.000 de yeni (circa 75 de dolari) este costisitor, desi este fericit ca a achizitionat noul iPhone, a carui lansare o astepta de la punerea în folosinta a modelului vechi. "Am trei copii, dar l-am rugat pe sotul meu sa ma lase sa astept lansarea", a declarat Hishida, care a stat la coada de joi seara. "Interfata, functionalitatea, sistemul de comanda prin atingere sunt identice cu sistemul de operare OS X al computerelor Apple - MacIntosh si ma simt confortabil cu acesta", a adaugat Hishida. Cu toatea acestea, unii analisti sunt sceptici în ceea ce priveste viitorul noului iPhone. Multi se îndoiesc ca dispozitivul va fi la moda printre consumatorii principali de telefonie mobila din Japonia, cea mai mare piata de retail din Asia, din cauza ca nu suporta servicii de televiziune sau functii pentru plati electronice.