Afacerile cu potential sunt tot mai diversificate. Desi pâna în prezent nu exista date care sa arate vreun scriitor de blog putred de bogat, activitatea poate genera un venit lunar frumusel pentru micii întreprinzatori plini de idei. Investitia initiala într-o afacere este, de multe ori, mult prea mare pentru majoritatea tinerilor. Totusi, exista activitati care pot genera bani, cu investitii minime. Din aceasta categorie face parte bloggingul, un concept nou pe piata româneasca, al carui cost poate fi minim. „Exista platforme de blogging care gazduiesc gratis blogurile persoanelor. Cele mai cunoscute sunt blospot.com si wodpress.com“, a declarat Alin Machenici, expert în PR. Recomandarea specialistilor este însa sa cumpere un domeniu personalizat (de tipul nume, prenume.ro). În prezent, costurile acestuia se ridica la aproximativ 130 de lei pe viata, la care se adauga costurile de administrare - ce variaza între doi si cinci euro/luna. Traficul atrage publicitateaPentru a avea profit din blogging, este nevoie sa atraga cât mai multe firme dispuse sa posteze reclame pe blogul respectiv si, implicit, este nevoie de un numar mare de cititori. „Cu cât este mai mare traficul, cu atât sunt sanse mai mari sa atraga publicitate“, a explicat Alin Mechenici. Acesta a precizat ca, pentru a avea publicitate, trebuie sa fie zilnic peste 1.000 de utilizatori. De fapt, pentru a scoate profit dintr-o astfel de activitate, vizitatorii trebuie atât atrasi, cât si mentinuti. „Foarte importante sunt credibilitatea si integritatea“, a adaugat Mechenici. „Trebuie sa puna accent pe continut“Este bine sa aveti în permanenta în vedere faptul ca oamenii nu intra pe un blog pentru reclama, ci pentru continut, astfel ca reclamele trebuie sa ramâna pe plan secund. Sfatul general este „sa scrieti pentru ca va place, nu pentru bani“. „Trebuie sa puna accentul pe continut. De preferat, sa se concentreze pe un domeniu cât mai specializat si sa se axeze pe optimizarea motoarelor de cautare“, spun specialistii din domeniu. Acestia va sfatuiesc sa renuntati din start la ideea de a face publicitate prin „spam“, daca planuiti sa atrageti publicitate. În plus, trebuie sa fiti activi, sa comentati zilnic, daca este posibil, si sa nu se uite de o potentiala cooperare cu ceilalti blogari. „Actualizarea frecventa este un mod foarte bun de a mentine blogul la un nivel înalt în directoarele de bloguri sau în motoarele de cautare pentru bloguri si, odata ce cititorii stiu ca blogul tau este actualizat frecvent, o sa se întoarca regulat“, noteaza www.marketingpenet.com.„Reclamele nu trebuie sa supere cititorii“Nici designul nu trebuie ignorat, mai ales atunci când apare publicitatea. „E foarte important ca reclamele sa nu supere cititorii. Trebuie evitate pop-up-urile, iar bannerele din acelasi loc nu trebuie sa fie de dimensiuni diferite“, a afirmat Alin Mechenici. Câti bani se câstiga din bloggingPotrivit business.rol.ro, în SUA, un blogar poate obtine lunar de la advertiseri pâna la 20.000 de dolari. „În Europa se ajunge, în general, la un câstig mediu de 10.000-15.000 de euro pe luna“, a spus Alin Mechenici. Pe lânga banii obtinuti, persoanele care nu au înca un serviciu sunt ajutate de blog sa-si creeze un brand si, de ce nu, sa-si gaseasca un job deosebit. „Specialistii în resurse umane încep sa-si faca recrutarile si prin intermediul blogurilor, deoarece reflecta personalitatea mai bine“, a spus Mechenici.