Vertical portal = portal care se adreseaza unui segment ingust de utilizatori (portal de nisa sau portal specializat). Aflat la opusul marilor portaluri, portalul vertical, denumit si vortal, este un tip site care poate influenta decisiv o campanie publicitara online.

Plannerii sau advertiserii, dupa caz, aleg de multe ori site-urile pe care sa plaseze bannerele cu reclama analizand traficele de pe acestea, si respectiv alegand cele mai mari site-uri care au anumite afinitati psihografice cu produsul ce se doreste a fi promovat.

De multe ori insa, targetul unei campanii poate fi gasit pe site-uri, care, desi sunt mult mai mici decat marile portaluri, au o concentrare mare, uneori aproape de unanimitate, de utilizatori potential interesati de produsul sau serviciul respectiv.

Utilizarea acestor site-uri este cu atat mai utila cu cat bugetul disponibil nu este foarte mare. Minimalizand dezavantajul unui reach modest in comparatie cu site-urile de mare trafic, advertiserul are convingerea ca pe un site de Practic se contureaza doua posibilitati de utilizare a site-urilor mici in alcatuirea strategiei unei campanii online:

- utilizarea unui numar de site-uri verticale, specializate, cu afinitate mare pentru produsul respectiv, cu o campanie concertata, in plan transversal din punct de vedere temporal (exemplu - campanie de trei - cinci zile pe toate site-urile de turism, lifestyle si femei pentru un produs premium de larg consum - cafea, bautura energizanta, ciocolata). Impactul este foarte mare, deoarece afinitatea pentru aceste produse premium pe astfel de site-uri e mare, si totusi necesarul de afisari pentru a obtine o vizibilitate suficienta este incomparabil mai mic decat in cazul unor portaluri generaliste. Un alt argument in favoarea unei sume de site-uri mici este atentia sporita a utilizatorilor pentru tot continutul site-ului respectiv, inclusiv bannerele publicitare.

- utilizarea unui numar restrans de site-uri mici, dar cu o prezenta continua pe acestea a produsului sau serviciului promovat. Ideala este si asocierea imaginii site-ului respectiv cu produsul prin diferite forme de promovare "beyond the banner" - sectiuni sponsorizate, casete permanente de promovare, pagini sau resurse personalizate etc. Impactul este pe termen lung, mai ales prin inocularea ideii utilizarii unui produs sau serviciu in corelatie mai mult sau mai putin directa cu comunitatea de pe site-ul sau site-urile respective.