QMAGAZINE / IRES: Cati romani din mediul urban folosesc internetul (Autoare: ROXANA CHIVU)
9 din 10 participanti la un studiu IRES, cu varste cuprinse intre 16 si 50 de ani si care provin din mediul urban folosesc internetul, cele mai accesate retele sociale fiind Facebook, YouTube si Google+.
- Astfel, 40% dintre cei intervievati spun ca folosesc internetul mai mult de trei ore zilnic, 31% spun ca il folosesc intre una si trei ore pe zi, iar 9% sub o ora pe zi. 10% dintre respondenti au declarat ca utilizeaza internetul mai rar decat zilnic, iar 9% spun ca nu il folosesc deloc.
- 8 din 10 intervievati asculta muzica zilnic: 35% pentru mai mult de trei ore, 28% intre una si trei ore, iar 16% pentru mai putin de o ora.
- 7 din 10 subiecti afirma ca se uita la televizor zilnic, pe durate mai scurte de timp decat cele alocate utilizarii internetului sau ascultarii de muzica: 23% mai mult de trei ore, 36% intre una si trei ore, iar 12% sub o ora pe zi.
- In ceea ce priveste petrecerea timpului liber si socializare, cei mai multi dintre intervievati spun ca obisnuiesc sa faca iesiri in aer liber saptamanal sau mai des â€" 64%, in timp ce 49% se viziteaza cu prietenii, iar 39% cu rudele.
- 4 din 10 intervievati ies in cafenele saptamanal sau mai des, 16% de cateva ori pe luna, 7% lunar, iar 24% mai rar decat atat, in vreme ce 14% nu ies in cafenele niciodata. Aproximativ cate 2 din 10 intervievati ies in baruri, respectiv in restaurante o data sau de mai multe ori pe saptamana, mai arata realizatorii sondajului.
Studiul a fost realizat in luna iulie 2016, pe un esantion de 800 indivizi cu varste cuprinse intre 16 si 50 de ani din mediul urban. Tipul esantionului: multi-stratificat, probabilist, reprezentativ la nivel national. Eroarea maxima tolerata: plus/minus 3,5%. Chestionarele au fost aplicate prin metoda CATI.