Propuneri pentru imbunatatirea modului de calcul al pretului politei RCA

estiri.ro - Stiri

Cauta in



RSS
 Stiri / Economie / Asigurari, Pensii
Propuneri pentru imbunatatirea modului de calcul al pretului politei RCA
Propuneri pentru imbunatatirea  modului de calcul al pretului politei RCA
HotNews.ro: Propuneri ale unor service-uri auto catre ASF pentru un pret corect la RCA: Sa se tina cont de raspunderea personala a soferului masinii in baza CNP-ului
Asociatia service-urilor auto independente (ASSAI) a transmis luni catre ASF si asiguratori propuneri care ar imbunatati modul de calcul al pretului politei RCA. Printre altele, service-urile propun ca emiterea politei RCA sa se faca in baza CNP-ului, a performantelor tehnice ale autovehiculului si a altor factori care influenteaza in mod real profilul de risc al asiguratului RCA. Calculul actual al politei RCA in functie de varsta si de capacitatea motorului este perimat, sustin service-urile, iar stabilirea unui pret in functie de istoricul unui CNP si nu al masinii, cum este in prezent, ar fi un castig, spun acestea.
- In prezent, legislatia spune ca titularul politei RCA trebuie sa fie proprietarul masinii indiferent daca are sau nu carnet. De aici situatia aberanta prin care tinerii isi vand si inmatriculeaza masinile pe numele unor rude mai varstnice pentru a plati un RCA redus. Acum se inregistreaza istoricul masinii, respectiv istoricul de accidente al autovehiculului, iar cand isi schimba titutlarul, istoricul negativ de accidente al acelei masini se resetaza. De aceea propunem ca in stabilirea pretului RCA sa existe raspunderea personala a proprietarului masinii si sa se ia in calcul istoricul soferului, a declarat pentru HotNews.ro Cristian Muntean, presedintele ASSAI.

Cum arata mai exact propunerea inaintata catre ASF la acest capitol:

Emiterea politei RCA in baza CNP, a performantelor tehnice ale autovehiculului si a altor factori care influenteaza in mod real profilul de risc al asiguratului RCA
Algoritmul principal de calcul al politei RCA in baza statisticilor pe criterii de varsta s-a dovedit a fi unul profund eronat. Calculul actual al politei RCA in functie de varsta si de capacitatea motorului reprezinta criterii superficiale, perimate, dar profitabile pentru societatile de asigurari.
Algoritmul de calcul al politei RCA ar trebui sa aiba in vedere elemente mult mai relevante precum: raspunderea personala a soferului coroborata cu performantele tehnice ale autovehiculul utilizat (puterea dezvoltata de autovehicul, existenta unor sisteme perfectionate de franare, directie, de stabilizare a autovehiculului, de atentionare a soferului etc) alaturi de factori secundari precum: numarul de amenzi incasate pentru anumite tipuri de abateri (depasirea vitezei, nerespectarea culorii semaforului, circulatia pe contrasens, etc), culoarea autovehiculului, locatia in care isi desfasoara activitatea normala soferul autovehiculului, varsta, vechimea in sofat, tipul de activitate desfasurat (exista meserii care implica un risc mai ridicat de producere a accidentelor decat alte meserii) etc.
De asemenea, este eronat sa calculezi prima RCA dupa capacitatea cilindrica a motorului si nu dupa puterea dezvoltata de catre acesta. In ultimii 10 ani, capacitatea cilindrica a motorului unui autovehicului nu mai influenteaza decisiv performantele acestuia. In prezent, motoare cu capacitate cilindrica redusa genereaza putere ridicata datorita noilor tehnologii.
Ex: In Germania, tinerii conduc masini cu putere redusa pentru a plati mai putin pentru o polita RCA.
Toti acesti parametri determina o segmentare si un profil de risc al asiguratului RCA consacrate deja in tari europene si statele nord-americane care au ajuns la un sistem de asigurari matur.
Atragerea raspunderii personale a conducatorului auto este un deziderat obligatoriu care influenteaza decisiv comportamentul acestuia in trafic.
Este incorect sa scumpesti politele RCA cu 200% - 600% intr-un an la toti transportatorii din Romania pe motiv ca au existat 5 accidente grave in afara tarii.
Este la fel de incorect sa scumpesti politele RCA cu 250% intr-un an in randul tinerilor de pana in 30 de ani, pe motiv ca aceasta categorie a inregistrat cele mai multe daune.
Este incorect ca o persoana de 61 de ani care a luat carnetul de 2 ani sa plateasca o polita RCA cu 70% mai redusa ca a unui tanar de 24 ani, care a luat carnetul de 5 ani.
Nu toti tinerii de pana in 30 de ani fac accidente, asa cum nu toti suntem egali prin modul in care conducem un autovehicul.
Raspunderea personala in calculul politei RCA este obligatorie, iar acest lucru va avea ca efect cresterea nivelului de responsabilizare in randul soferilor care vor deveni mult mai atenti in trafic, asa cum se intampla in alte tari.
Chiar daca in ultimii 4 ani, frecventa daunei RCA a scazut de la 10% la 7% , Romania se afla in continuare cu o frecventa a daunei peste 270% mai mare fata de media europeana.
Firmele de asigurari din Romania prefera actualul sistem de calcul al primei RCA in functie de varsta soferului si capacitatea cilindrica a autovehiculului pentru ca este un mod de calcul profitabil.
Asiguratorii au aplicat urmatorul principiu eronat: "Daca statisticile ne spun ca tinerii fac cele mai multe accidente, scumpim polita RCA la toti tinerii"
Acesta este un principiu incorect si reprezinta in realitate un pretext fals pentru a majora primele RCA unei foarte mari categorii de soferi care formeaza populatia activa si care au nevoie reala de utilizarea unui autovehicul", sustine Asociatia.
Presedintele ASSAI a precizat pentru HotNews.ro ca este constient ca propunerile ar putea avea anumite hibe dar ca in urma discutiilor cu ASF si UNSAR s-ar putea ajunge la imbunatatirea modului de calcul al preturilor RCA.
HotNews.ro a solicitat atat catre ASF cat si catre UNSAR sa ofere un punct de vedere punctual fata de toate propunerile inaintate de ASSAI si le vom prezenta imediat ce le vom primi.
(Joi 29.01.2015 14:50, Mireille Astrid POPA) © estiri.ro
 Alte articole din aceasta categorie
Groupama Asigurari a lansat clauza Autocontrol, sub forma unui proiect pilot (02.11.2017)
ASF a retras autorizatia de functionare a societatii Carpatica Asig SA, in urma constatarii starii de insolventa a societatii (01.08.2016)
City Insurance, Euroins, Astra, Generali si Allianz anunta scaderea RCA pentru tineri (25.02.2015)
City Insurance, Euroins, Astra, Generali si Allianz anunta scaderea RCA pentru tineri (25.02.2015)
Avionul implicat in accidentul din Apuseni este asigurat la Omniasig (22.01.2014)
Teapa cu BCR Asigurari (10.07.2012)
Inundatiile si asigurarea obligatorie a locuintei (26.05.2012)
UNIQA Asigurari a lansat campania de educare si informare despre asigurari "Venim la tine acasa!" (30.11.2011)
Despagubiri de 1 milion de euro pentru victimele accidentului rutier in care a fost implicat Serban Huidu (23.10.2011)
Depensionari pe banda rulanta (05.10.2011)
 CURS VALUTAR
Joi 04.06.2020
1 EUR 4.8398 lei -0.04%
1 USD 4.3112 lei -0.42%
1 HUF 0.0140 lei -0.22%
1 RUB 0.0631 lei +0.16%
1 BGN 2.4745 lei -0.05%
1 MDL 0.2477 lei -0.40%
1 Gr. AUR 238.2284 lei -1.58%
Toate valutele
Miercuri 03.06.2020, BNR
Interviu / Exclusiv
Lili Fedorca: Izolarea si distantarea, in timpul pandemiei, afecteaza negativ individul la nivel psihic!

Lili Fedorca: Izolarea si distantarea, in timpul pandemiei, afecteaza negativ individul la nivel psihic!

Ultimele cautari
interviu anghel
viorel ion
coma geta
accident rutier inyre slobozia si drajna
note titularizare 2010 judecul alba
cryo
caut apartamente in craiova
accident rutier devarad 27 06 2010
usurelu ion
televiziune prin ca
Top cautari
telefonul telespectatorului la protv
antena
rezultate titularizare educatoare bucuresti 2011
accident
lista
rezultate
isj satu mare posturi propuse pentru restrangere
accidente rutiere 2010 cluj bihor
pro
raluca
Reteaua de siteuri

© 2002 - 2020 estiri.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
gazduit de fhr.ro
Pagina generata in 0.0698 sec.