In primul trimestru al anului in curs Dacia, marca de autovehicule a Grupului francez Renault, a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 20,3%, la 153. 826 unitati, de la 127. 842 unitati in acelasi interval din 2008, au declarat oficialii Renault. Oferta Dacia, compusa din modele convenabile, este potrivita pentru actuala perioada de criza. Dacia a inregistrat progrese semnificative pe anumite piete, sustinuta de performantele foarte bune ale modelului Sandero, au afirmat reprezentantii Grupului Renault. Cea mai insemnata majorare a vanzarilor de masini fabricate la uzina de langa Pitesti s-a produs in spatiul batranului continent, unde vanzarile Dacia au crescut cu 95,8% , comparativ cu prima jumatate a anului trecut, la 101. 810 unitati. Astfel, vanzarile modelului Logan au crescut cu 83,1% in Germania. In Rusia, modelul Logan a continuat sa inregistreze vanzari puternice in prima jumatate a anului, fiind comercializate nu mai putin de 25. 581 unitati, in declin cu 37,7% fata de primele sase luni din 2008, pe o piata ce a scazut cu 47,8. Pe piata mondiala a autoturismelor, ce a scazut cu 16,5% in prima jumatate a lui 2009, vanzarile Grupului Renault au scazut cu 16,5%, mentinand cota de piata constanta, la 3,7%. (C. CONSTANTINESCU)