Dupa ce a „uscat“ de bani românii care si-au cumparat masini second hand din import percepându-le o taxa de prima înmatriculare cu atât mai mare cu cât automobilul este mai vechi, guvernul ia în vizor potentialii clienti pentru masini noi, cu Euro 4. În acest caz, taxa ar putea creste de trei ori, în timp ce taxarea rablelor se reduce.  Conform ultimei propuneri a executivului român catre comisia UE, valoarea taxei scade cu cât vechimea masinii creste. Pentru masinile vechi de unu-doi ani, valoarea taxei va scadea cu 10-15%, iar pentru cele foarte vechi, cu peste 60%. Premierul Calin Popescu Tariceanu a anuntat înca de la mijlocul lunii decembrie 2007 ca executivul intentioneaza sa modifice taxa auto astfel încât valoarea acesteia sa se reduca pe masura ce vârsta autovehiculului creste, iar calculul taxei sa fie aplicat masinilor cu o vechime de pâna la 20 de ani, cu o cota de reducere a taxei de pâna la 90%. Pe de alta parte, înmatricularea unei masini noi, euro 4, ar putea costa de trei ori mai mult, au informat agentiile de presa citând surse din guvern. Oficial, noile valori pentru taxa de prima înmatriculare nu au fost facute publice, însa estimari pe baza noii formule de calcul arata ca taxa (160 de euro în prezent pentru o motorizare de 1.4-1.6 litri) pentru o masina noua Euro 4 poate depasi 420 de euro. Vor fi afectate vânzarile de masini noi? Comerciantii de automobile noi nu par îngrijorati de cresterea taxei de prima înmatriculare, deoarecere costurile aferente unei masini noi sunt mai mici decât pentru un automobil vechi, adus din import.„În cazul unei masini vechi, trebuie luat în considerare consumul mai ridicat si costul asigurarii mai mare. Dupa parerea mea, vânzarea de masini noi nu va fi influentata de schimbarea modalitatii de calcul a taxei de prima înmatriculare“, a declarat Adrian Marasescu, directorul Plusauto Craiova, dealer Ford. „Nou înseamna garantie, nou înseamna ca nu este nevoie sa mai bagi bani în masina dupa ce ai cumparat-o. Cei care doresc un automobil nou nu cred ca se vor speria de o taxa de prima înmatriculare mai mare. Daca vânzarile vor fi afectate, proportia va fi mica“, a apreciat Mihaela Ciurel, director de vânzari la Rucom, dealer Opel - Chevrolet.Pe de alta parte, taxa redusa în cazul masinilor vechi pune sub semnul întrebarii programul de înnoire a parcului auto, sustine Luiza Scarlatescu, director de vânzari la Redac Craiova, concesionar Dacia - Renault. Clientii interesati de masini noi, dar ieftine nu vor privi cu ochi buni o taxa de prima înmatriculare mai mare. În plus, exista posibilitatea ca piata sa fie invadata de rable ieftine, aduse din import. „Eu cred ca vânzarile vor fi afectate. O taxa mica pentru o masina veche, care polueaza, pe mine m-ar deranja ca simplu cetatean. Ce rost mai are atunci programul de înnoire a parcului auto daca vechiturile aduse din import intra mai usor în tara prin taxarea redusa?“, a declarat Luiza Scarlatescu.