Oamenii de stiinta germani au descoperit un test de sange care prezice evolutia bolii Alzheimer

estiri.ro - Stiri

Cauta in

Stiri / Actualitate / Sanatate
Foto: Jurnalista Alexandra Manaila (DCMEDICAL)
DCNEWS: Alzheimer, test de sange care prezice evolutia bolii (Autoare: Alexandra Manaila)
Cu cativa ani inainte ca simptomele bolii Alzheimer sa se manifeste, creierul incepe sa se schimbe si neuronii se degradeaza lent. Oamenii de stiinta de la Centrul German pentru Boli Neurodegenerative (DZNE), Institutul Herti de Cercetare Clinica a Creierului (HIH) si Spitalul Universitar Tuebingen arata ca o proteina gasita in sange poate fi folosita pentru a monitoriza cu precizie progresia bolii cu mult inainte de aparitia primelor semne clinice. Practic printr-un test de sange care vizeaza acest marker de sange se poate prezice evolutia bolii. Markerul descoperit ofera noi posibilitati pentru testarea terapiilor, arata studiul realizat in colaborare cu o echipa internationala de cercetare si publicat in revista Nature Medicine.
- Faptul ca nu exista inca un tratament eficace pentru Alzheimer se datoreaza partial faptului ca terapiile actuale incep prea tarziu. In scopul dezvoltarii unor tratamente mai bune, oamenii de stiinta au nevoie, prin urmare, de metode fiabile pentru a monitoriza si a anticipa evolutia bolii inainte de aparitia simptomelor, cum ar fi schimbarile de memorie. Un test de sange este mai potrivit pentru acest lucru decat scanari scumpe ale creierului. Recent, au existat unele progrese in dezvoltarea acestor teste de sange. Cele mai multe dintre ele se bazeaza pe asa-numitele proteine amiloide. In boala Alzheimer, proteinele amiloide se acumuleaza in creier si, de asemenea, apar in sange. Testul nostru de sange nu priveste amiloidul, ci ceea ce face in creier, si anume neurodegenerarea. Cu alte cuvinte, ne uitam la moartea neuronilor. Cand celulele creierului mor, ramasitele lor pot fi detectate in sange. In mod normal, totusi, astfel de proteine sunt degradate rapid in sange si, prin urmare, nu sunt foarte potrivite ca markeri pentru o boala neurodegenerative. O exceptie, totusi, este o mica bucata de asa numitul neurofilament care este surprinzator de rezistenta la aceasta degradare, a declarat Mathias Jucker, cercetator principal la site-ul TA¼bingen al DZNE si la HIH, conducatorul studiului.
Testul de sange studiat de Jucker se bazeaza pe aceasta proteina. Neurofilamentul se acumuleaza in sange cu mult inainte de aparitia simptomelor clinice (adica deja in timpul asa-numitei faze preclinice), reflecta foarte sensibil evolutia bolii si permite predictii privind evolutiile viitoare. Studiul se bazeaza pe date si esantioane provenind de la 405 de persoane care au fost analizate in cadrul unei colaborari internationale de cercetare: Reteaua de Alzheimer Dominanta Moleculara (DIAN). In plus fata de DZNE, HIH si Spitalul Universitar Tuebingen, la Washington University School of Medicine din St Louis (SUA) si alte institutii din intreaga lume sunt implicate. Aceasta retea investigheaza familiile in care boala Alzheimer apare deja la varsta mijlocie datorita unor variatii genetice. Analizele genetice permit previziuni foarte precise daca si cand un membru al familiei va dezvolta dementa. Jucker si colegii sai au monitorizat evolutia concentratiei de neurofilamente la acesti indivizi de la an la an. Pana cu 16 ani inainte de aparitia simptomelor de dementa, s-au observat modificari semnificative ale sangelui.
- Nu este concentratia absoluta a neurofilamentelor, ci evolutia temporala a acesteia, care este semnificativa si permite predictii despre evolutia viitoare a bolii. Desi s-a dovedit ca rata de schimbare a concentratiei neurofilamentelor a fost strans legata de degradarea creierului, corelatia cu depunerea proteinelor toxice amiloide a fost mult mai putin pronuntata, a precizat Jucker. De fapt, in cercetarile ulterioare, oamenii de stiinta au aratat ca schimbarile in concentratia neurofilamentelor reflecta degradarea neuronala foarte precisa si permit predictii asupra modului in care se va dezvolta leziunea cerebrala, potrivit Science Daily.com.

(Sursa: dcmedical.ro)
(Miercuri 23.01.2019 11:37, Mireille Astrid POPA) © estiri.ro
 Alte articole din aceasta categorie
Marin Constantin din Dambovita: Dulceata de aronia, de trandafiri si plante aromatice! (13.06.2021)
Euromelanoma a lansat in 20 mai 2021 o companie cu privire de a creste constientizarea populatiei (27.05.2021)
Supliment de Aronia, pudra de catina si otet de trandafiri, la Sanatatea din plante, la targul din curtea MTR (17.04.2021)
1.816 cazuri noi de persoane infectate cu coronavirus (24.01.2021)
In Bucuresti nu mai sunt locuri la programare pentru vaccinul anti-COVID (16.01.2021)
Restrictionare impotriva femeilor care alapteaza sau care sunt insarcinate (16.01.2021)
Italia a ajuns sambata la cel mai mare numar de decese cauzate de coronavirus din Europa (12.12.2020)
Narcisa Ilie: Sapunuri naturale cu figurine! (20.11.2020)
Narcisa Ilie de la Narje Cosmetics SRL: Produse cu ingrediente naturale, la Piata Taraneasca din curtea MTR! (19.11.2020)
Romeo Ifrim de la firma Corinne Chocolat: Sotia mea, Corina, este ciocolatierul in familia noastra! (31.10.2020)
 CURS VALUTAR
Sambata 24.07.2021
1 EUR 4.9219 lei -0.04%
1 USD 4.1823 lei +0.20%
1 HUF 0.0137 lei +0.04%
1 RUB 0.0568 lei +0.35%
1 BGN 2.5165 lei -0.04%
1 MDL 0.2311 lei -0.52%
1 Gr. AUR 242.4279 lei +0.50%
Toate valutele
Vineri 23.07.2021, BNR
Interviu / Exclusiv
Florian Mihailescu: Am venit cu trei lucrari la Salonul de Arta Religioasa si Restaurare de la Muzeul Satului Dimitrie Gusti!

Ultimele cautari
ursu
matei darius alin
salarii
echipe de fotbal divizia c
stirile pro tv constanta 05 06 2010
miercuri
bogdan
lupi pe autostrada in moscova
biografie russell crowe
noutati despre titularizare 2010 argeshey1
Top cautari
telefonul telespectatorului la protv
accident
lista
antena
rezultate
pro
rezultate titularizare educatoare bucuresti 2011
accidente rutiere 2010 cluj bihor
isj satu mare posturi propuse pentru restrangere
thea botezatu
Reteaua de siteuri

© 2002 - 2021 estiri.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
gazduit de fhr.ro
Pagina generata in 0.1618 sec.