Sedinta de Consiliu Local a alesilor Mangaliei a fost un bun prilej pentru primarul orasului, Zamfir Iorgus, sa infiereze in termeni aspri modul in care a debutat actualul sezon estival, precum si lipsa de bun simt a patronilor din statiunile litoralului sudic, care continua sa isi ridice noile imobile intr-un stil haotic, cu nepasare fata de turisti.
"Din analiza pe care am facut-o pe teren, pot spune ca debutul sezonului este unul absolut nesatisfacator. Anul trecut, din experienta celorlalte sezoane estivale, am decis sa elaborez un regulament care stipuleaza sanctiunile pe care trebuie sa le dam in cazul in care agentii economici nu isi respecta obligatiile la inceputul, in timpul si la finele verii. Din pacate, desi noi am dat amenzi peste amenzi si avertismente, acesti patroni nu au binevoit sa arate cel mai mic respect fata de turisti si fata de autoritatea locala. La Saturn, de exemplu, situatia este cea mai grava, este o situatia jalnica, cu turisti care trebuie sa treaca prin gunoaie si santiere pentru a ajunge pe plaja sau la hotel. Eu, ca primar, cred ca am putea ajunge la o intelegere cu acesti agenti economici, pentru ca imi va fi foarte greu sa cer intocmirea dosarelor penale, mai ales ca pe multi dintre ei ii cunosc de ani de zile", a declarat in cadrul sedintei de Consiliu primarul Iorgus. In cazul in care situatia nu se va remedia - si nu prea vedem cai prin care acesti agenti economici, despre care au "curs" rauri de cerneala si care au fost indicati drept unul dintre motivele pentru care acest sezon estival este ca si esuat - Consiliul Local a decis sa ii cheme personal in sedintele sale, ajungandu-se in cele din urma la ridicarea avizului de functionare.

Autovehiculele cu gabarit mare nu vor mai avea acces in Mangalia

Desi tardiv, Consiliul Local Mangalia a decis (ce e drept, abia de la 30 septembrie), sa nu mai ingaduie intrarea in localitate a autovehiculelor cu gabarit mai mare de 10 tone, in timpul zilei, iar cele de peste 20 de tone sa nu mai aiba acces in oras absolut deloc. Este vorba despre masinile care aduc marfa din toata tara si care o distribuie la societatile economice din Mangalia si statiunile litoralului sudic. Consilieri locali au decis astfel ca, exceptand autovehiculele care transporta combustibil pentru centralele termice si pentru unitatile hoteliere, masinile de marfa sa descarce produsele in depozite de la marginea orasului, iar distributia sa fie facuta cu autoturisme de mici dimensiuni. Termenul la care va intra in vigoare aceasta hotarare a fost stabilit la 1 septembrie, pentru ca toti agentii economici afectati sa aiba timp sa se pregateasca.
Viitoarele cladiri din statiunile Mangaliei vor avea minim 500 de metri patrati

In cele din urma, o decizie cruciala pentru viitorul arhitectural al municipiului Mangalia si celor sase statiuni adiacente, dezbatuta de consilierii locali, priveste modul in care vor fi construite viitoarele imobile cu destinatie turistica. Astfel, pentru ca o foarte mare parte a noilor proprietari de terenuri (cei care au cumparat pamant in sudul litoralului cu scopul de a-l exploata din punct de vedere turistic, prin ridicarea de unitati de alimentatie publica, comerciale sau de cazare) au inceput sa construiasca pe 99,9% din suprafata pe care o detin. Astfel, faptul ca, desi au unitati de cazare de cinci, sase sau sapte etaje, nu dispun nici de parcari, nici de alei de promenada sau spatii de joaca. S-a luat decizia astfel ca, de acum inainte, spatiile comerciale din sudul litoralului sa nu aiba nici un metru mai putin de 500 metri patrati terenul pe care vor fi ridicate, o vila sau un spatiu de alimentatie publica - 1.000 metri patrati, iar un minihotel cu 60 de locuri - 2.000 de metri patrati.