Peste 1,3 milioane de euro din bugetul Craiovei vor fi cheltuiti pentru participarea regiei locale de transport la un proiect de mobilitate si reducere a consumului de energie.

De obicei, daca are un milion de euro pe mana, regia publica de transport din Craiova il baga imediat in rable. Iar cand nu il are, il cere la primarie, dar nu ca sa inlocuiasca rablele, ci sa le doteze cu GPS/GPRS, e-ticketing, computere si harti digitale. Asa s-a intamplat si saptamana trecuta, cand, neavand fonduri pentru a-si depune cota de participare la proiectul intercomunitar MODERN (Mobilitate, Dezvoltare si reducerea consumului de energie), regia a solicitat primariei sa-i puna 1,3 milioane de euro in cont, fiindca astfel risca sa piarda si cofinantarea asigurata proiectului din fonduri europene.
Practic, pentru RAT suma stabilita prin proiect este de 1,75 milioane de euro, din care jumatate, respectiv 879.702 euro, trebuie suportata de RAT. Plus TVA, adica 422.257 de euro, se ajunge la suma de 1.301.959 de euro. Propus si votat in consiliul local. Nici nu prea se mai putea altfel, consiliul local fiind si coordonatorul proiectului MODERN, la care mai participa institutii din Italia, Portugalia, Spania si Belgia. Adica, obrazul subtire cu cheltuiala se tine! Din proiectul MODERN, RAT Craiova ar trebui sa castige ceva experienta si in domeniul reducerii poluarii si a consumului de energie, la care e campioana.

Era GPS

Intre masurile pentru Craiova stabilite prin proiectul MODERN se numara: achizitionarea de piese pentru adaptarea a circa 80 de autobuze pentru functionare pe baza de biodiesel, achizitionarea de choppere pentru reducerea consumului de energie al tramvaielor, module GPS/GPRS si sisteme e-ticketing (bilete electronice) pentru 40 de tramvaie, semne si bariere pentru locurile de stationare, echipament de acces la harta digitala, GPS si aparatura de comunicare in timp real pentru 90 de autobuze, 30 de tramvaie si 20 de statii, semafoare preferentiale etc., se arata intr-un raport al Directiei de proiecte si programe de dezvoltare a Primariei Craiova.
Pana in prezent, au fost montate sase choppere din noua, iar in urmatoarele trei luni ar trebui implementate sistemele GPS/GPRS si e-ticketing, ne-au informat reprezentantii Primariei Craiova. N-ar fi de mirare daca in aceasta perioada am afla ca, pe langa Brasov si Constanta, si alte mari municipii ale tarii au renuntat la unele linii vechi de transport in comun, gasind prea costisitoare intretinerea acestora.