Strategul PSD, Viorel Hrebenciuc, a dat o explicatie originala referitoare la succesul lui Traian Basescu in dezbaterea cu Mircea Geoana, dinaintea turului II al alegerilor prezidentiale: "Eu cred in ezoterism. Nu am vrut sa pun confruntarea joi. Basescu e atunci in forma maxima pentru ca poarta violet".
Strategul PSD a marturisit atunci, la Antena 3, ca a acceptat sa puna dezbaterea Geoana-Basescu intr-o joi, desi in aceasta zi a saptamanii presedintele este in forta. Potrivit lui Hrebenciuc, joia este a Flacarii violete, iar Basescu a purtat mai mereu violet. Asa s-ar explica si succesul acestuia, sugereaza pesedistul.
Flacara violet ataca din nou tot joia, cand, daca ar fi sa ne luam dupa Viorel Hrebenciuc, Traian Basescu este in forma maxima. Joi noaptea, in mesajul de anul nou, presedintele Traian Basescu a purtat o cravata ciclamen cu un imprimeu discret de culoare mov.
Presedintele s-a asortat cu rochia sotiei.
Basescu a fost ajutat de "Flacara violeta" la dezbaterea cu Geoana, sustine Viorel Hrebenciuc.
Basescu despre "flacara violeta" a lui Hrebenciuc: Mov e culoarea anului!
Rochia Mariei Basescu a fost ciclamen, perfect asortata cu cravata presedintelui. Si asta nu a fost tot. In spatele cuplului prezidential, doi copii isi iteau capetele, acoperite, evident, de caciuli de aceeasi culoare.
Viorel Hrebenciuc, strategul campaniei electorale a lui Mircea Geoana, a spus dupa turul al doilea al alegerilor prezidentiale, ca nu a dorit ca ultima confruntare dintre cei doi candidati sa aiba loc joia. Motivul: joi este ziua flacarii violet cand Basescu se afla in forma maxima.
Invitat saptamana trecuta la OTV, Basescu a raspuns ca un critic de moda, declarand ca a folosit violetul doar pentru ca este culoarea anului si nu pentru proprietatile ezoterice invocate de Hrebenciuc.
Semnificatiile culorii violet
Violetul este o culoare a masurii, constituita din rosu si albastru in proportii identice, din luciditate si actiune cugetata, echilibru intre pamant si cer, simturi si spirit, patima si intelepciune.
Pe orizontul cercului vital, violetul se situeaza la opusul verdelui. De aceea, violetul semnifica nu trecerea, primavara, de la moarte la viata, adica evolutia, ci trecerea autumnala de la viata la moarte, involutia. Astfel, violetul ar fi, intr-un fel, cealalta fata a verdelui si legat ca si acesta de simbolismul gurii. Violetul semnifica gura care inchide si stinge lumina, in timp ce verdele este gura care varsa si reaprinde lumina. In consecinta, violetul este culoarea tainei, a misterului. In spatele violetului se va savarsi nevazutul mister al reincarnarii sau cel putin, al transformarii.
Pe monumentele simbolice ale Evului Mediu, Iisus Hristos poarta un vesmant violet in timpul patimilor, adica atunci cand si-a asumat deplin incarnarea, cand, in momentul implinirii sacrificiului, uneste total in el Omul, fiu al pamantului, pe care il va rascumpara cu Duhul ceresc, nemuritor, in care se va intoarce.
Violetul este de asemenea culoarea ascultarii, a supunerii, ceea ce nu contrazice asocierea ei cu patimile lui Hristos. Exista obiceiul de a lega de gatul copiilor o piatra de culoare violet, nu numai pentru ai apara de boala, dar si pentru ai face ascultatori si cuminti. Violetul este de asemenea, o culoare linistitoare in care ardoarea rosului se indulceste. In sensul acesta trebuie inteles vesmantul violet al episcopului. Aceasta culoare este emblema masurii, a cumpatarii.
Extremul Orient, interpreteaza aceasta trecere de la rosu la violet intr-un cu totul alt sens, pur carnal, care inseamna si trecerea de la activ la pasiv. In cadrul tantrismului, fuziunile amoroase rituale se realizeaza intr-o incapere scaldata intr-o lumina violet, caci lumina violeta stimuleaza glandele sexuale ale femeii, pe cand cea rosie le stimuleaza pe ale barbatului.
Culoarea violet se utilizeaza cu succes in cazurile de celulita determinate de o proasta eliminare, ingreunari sau incetineala dupa masa, tulburari ale splinei, vezicii si rinichilor. La nivel psihic, culoarea violet calmeaza rapid angoasele, anihileaza frica, elimina agresivitatea si face sa dispara gelozia. In plus, aceasta culoare favorizeaza reveria elevata si visarea transfiguratoare.
Culoarea violet este inzestrata cu cea mai intensa putere electro-chimica si este acidifianta. Ea este extrem de stimulatoare pentru sistemul nervos.
Culoarea violet ne hraneste si ne energizeaza in mod inefabil partea cea mai inalta a creierului, ajutandu-ne sa ne extindem orizontul intelegerii. Culoarea violet este stimulatoarea celor mai inalte idealuri umane si, gratie inspiratiei determinate de aceasta, au fost concepute cele mai frumoase opera in arta, muzica, proza, poezie, picture, sculptura, cinema etc.
Leonardo Da Vinci sustinea ca puterea de meditatie a fiintei umane poate fi mult marita daca meditam intr-o camera cu geamuri violete la ferestre atunci cand soarele este la amiaza.
Wagner obisnuia sa compuna spirituala sa muzica intr-o camera cu perdele de culoare violet.
Faimosul Saint Germain folosea adesea efectul purificator al luminii violet pentru a vindeca bolnavii.
Atunci cand in sistemul fiintei umane exista o predominanta a excitatiei nervoase culoarea violet are o remarcabila afinitate cu aceste conditii, atragand dupa sine o mare armonie si o perfecta sanatate. Aceste aspecte pot fi constate cu usurinta mai ales in cazul iritarilor nervoase, al nevrozelor, al nevralgiilor si al bolilor inflamatorii ale nervilor.
Efectele fiziologice ale culorii violet: intensifica activitatea cardiovasculara, accelereaza respiratia, intensifica pozitiv rezistenta cardiaca si pulmonara.
Efectele psihologice ale culorii violet: culoare rece, transcendentala, luciditate inteleapta, detasare totala, clarviziune, sentimentul eternitatii, nostalgia adevarurilor ultime, trairi paranormale, stare de fuziune si unitate cu tot ceea ce ne inconjoara, stimuleaza trairile spirituale inalte, precum si simultaneitatea unor stari ca optimism si nostalgie, atractie si detasare, indepartare si apropiere, bucurie si tristete, concret si abstract, prezenta si absenta, stare de atotputere, omniprezenta, senzatie de apropiere foarte mare in spatiu, cuprinderea infinitului si a eternitatii in propia fiinta, starea ca totul este in fiinta si ca simultan fiinta este in tot ceea ce o inconjoara.