Presedintele Traian Basescu si premierul Calin Popescu Tariceanu au avut acest schimb de replici, vineri, in fata angajatilor de la Automobile Craiova. Premierul Calin Popescu Tariceanu i-a multumit presedintelui Traian Basescu pentru ca este prezent la ceremonia de preluare a Automobile Craiova de catre Ford, apreciind ca acesta a inteles astfel, in final, ca taxa auto este utila si nu reprezinta o ambitie personala. In replica, seful statului i-a spus premierului ca nu stie cat de importanta este taxa auto si cat de mult a ajutat acest lucru Ford, dar cu siguranta Citroen a fost ajutata: "Nu stiu cum a ajutat pana acum taxa auto Ford, dar deocamdata Citroen este puternic protejata". Tariceanu i-a raspuns presedintelui: "Imi pare rau ca presedintele nu a inteles de ce am venit, dar sunt convins ca dumneavoastra ati inteles cat de importanta este aceasta taxa auto". Traian Basescu a revenit la microfon, in fata celor aproximativ o suta de angajati ai fabricii de automobile, spunand: "Stiti care este obiceiul unui comandant de nava? Sa-si duca nava la tinta si sa puna nava la cheu. Domnul prim-ministru era mai inainte langa mine, pacat ca a plecat".
Cei doi au coborat apoi de pe podium indreptandu-se in directii diferite.
Ulterior, premierul Calin Popescu Tariceanu i-a raspuns presedintelui Basescu dupa ce acesta l-a acuzat ca sustine compania Citroen prin taxa auto si a afirmat ca firmele constructoare de drumuri, "prietene" ale sefului statului, isi majoreaza anual cifra de afaceri prin licitatii adjudecate la preturi duble. "In ultimii ani am vazut cum prietenii domnului presedinte, firme constructoare de drumuri, isi cresc cifra de afaceri de la an la an si cu ajutorul prietenilor domniei sale, obtin licitatii unde al doilea ofertant da 15 milioane euro pentru executarea unor lucrari si castiga cel care cere 30 de milioane euro. Si stiti firmele la care ma refer", a spus Tariceanu presei, fara a mentiona numele acestor firme. El a precizat ca este preocupat nu de cateva sute de voturi in plus, ci de viitorul industriei auto romanesti, si a aratat ca persoanele care vor sa detina masini poluante trebuie sa "contribuie", prin taxa auto.