Prezentam partea a doua a discursului primarului Capitalei, Sorin Oprescu, despre platforma sa program, sustinut Joi:

Lamuriri in legatura cu propria platforma program

Ce ne propunem:
o Continuarea programului de salubrizare a terenurilor virane in toate zonele Bucurestiului si indeosebi in zonele periferice cu tendinte de excluziune sociala.
o Continuarea proiectului de management integrat al deseurilor, avand ca obiective principale constientizarea si educarea populatiei privind colectarea selectiva a deseurilor.
o Sustinerea unei licitatii centralizate, internationale in vederea reorganizarii contractuale a serviciului de salubritate, in paralel cu reconfigurarea actualei distributii a teritoriului de operare a societatilor comerciale din domeniu, si trecerea in subordinea directa a Municipiului Bucuresti a contractelor de salubritate.
Serviciul public de alimentare cu apa si canalizare
Principalul obiectiv este acela de a oferi tuturor bucurestenilor acces la acest serviciu.
In 2008, cand am preluat mandatul, 23% din numarul total de strazi nu aveau apa si canal. In prezent, acest procent a scazut la 14%, iar in urmatorii patru ani problema trebuie complet rezolvata.
In paralel, avem in vedere o serie de masuri de restructurare si reformare a sistemului de alimentare apa si canalizare precum:
o Decolmatarea, curatarea si reabilitarea (consolidarea si etansarea) Casetei de ape uzate;
o Conectarea Casetei la raul Dambovita si la Statia de Epurare;
o Descarcarea lacurilor Titan, Carol si Tineretului in Dambovita;
o Realizarea "Casetei inteligente", investitie care ar conduce la diminuarea posibilitatii de depunere a deseurilor in Caseta;
o Realizarea Statiei de epurare a apelor uzate Glina - Faza II.
Serviciul de transport public
Transportul urban este esential pentru functionalitatea orasului si pentru dezvoltarea lui.
Prioritizarea transportului public este singura solutie viabila de rezolvare a mobilitatii scazute la nivelul orasului.
o Descurajarea transportul privat ar avea efecte net pozitive in descongestionarea traficului, cresterea sigurantei rutiere, dar si asupra reducerii poluarii chimice si fonice din oras, si implicit cresterea calitatii vietii locuitorilor.
RATB se afla in coordonarea Consiliului general, ai caror reprezentanti fac parte din Consiliul de Administratie al RATB, si deci sunt direct implicati si raspunzatori de conducerea executiva si modul in care se desfasoara activitatea de management.
Din pacate, parghiile de interventie si control ale Primarului General asupra acestei activitati, sunt mult limitate. Cu toate acestea Muncipalitatea s-a implicat si se va implica in continuare, in mod real si concret in optimizarea acestei activitati.
Masuri si actiuni pentru reformarea, imbunatatirea si cresterea calitatii sistemului de transport public:
o Modificarea cadrului legislativ de trecere a Metrorex in subordinea PMB;
o Integrarea tuturor retelelor de transport din punct de vedere al sistemului de taxare;
o Terminale si statii intermodale;
o Sisteme si facilitati de tip park & ride;
o Puncte de informare a calatorilor;
o Benzi proprii de circulatie;
o Sistem automat de taxare si puncte de emitere/reincarcare carduri, inclusiv plata cu ajutorul telefonului mobil si a internetului etc.
o Efectuarea unui audit, pe baza de expertiza multidisciplinara, interna si/sau internationala a activitatii RATB pe toate dimensiunile sale in vederea stabilirii unor programe si strategii clare si coerente de reorganizare si eficientizare a serviciului prestat.
o Transformarea Regiei in societate comerciala conform prevederilor legislative actuale.
PROTECTIA MEDIULUI
Avem nevoie de o "Capitala Verde", de un oras care sa respire, iar in ultimii patru ani am inceput sa lucram la refacerea "plamanului verde" al Bucurestiului.
o Pentru conservarea si cresterea patrimoniului verde al orasului am finalizat "Cadastrul Verde al Municipiului Bucuresti". Fiecare bucurestean beneficiaza de 23,21 mp. Aceasta inseamna ca am depasit limita legala impusa de 20 mp, dar ca suntem inca sub media europeana si sub ceea ce recomanda OMS (27 mp). De aceea, va trebui sa continuam.
De asemenea avem in vedere transformarea terenurilor degradate in spatii verzi si amenajarea jardinierei si a taluzului raului Dambovita, dand astfel orasului un plus de 130 ha spatiu verde;
In ultimii 4 ani, am desfiintat 967 de constructii cu caracter provizoriu, terase, mobilier urban edificate ilegal si am redat spatiului verde o suprafata de aproximativ 100.000 mp de teren in parcurile Municipiului Bucuresti.
Mai mult, acoperisurile verzi vor ajuta la crearea unui climat propice pentru a trai in Bucuresti.
Tot in acest sens avem in vedere reabilitarea parcurilor si crearea de noi spatii verzi.
o Pentru a combate efectele schimbarilor climatice dorim sa conectam Capitala la cele mai moderne tehnologii de producere a energiei termice si electrice din surse regenerabile.
o Pentru a fi mereu informati cu privire la gradul de poluare a aerului si pentru a sti unde sa intervenim taghetat in vederea reducerii poluarii, am achizitionat autolaboratorul de monitorizare a aerului.
o Alte masuri pe care le avem in vedere in acest sens:
optimizarea traficului prin proiecte si programe complexe cuprinse in Master Planul General pentru Transport Urban;
imbunatatirea infrastructurii de transport local si a parcului auto RATB;
realizarea Centurii verzi a Capitalei;
Bucurestiul a facut un pas mare in vederea reducerii poluarii apelor uzate prin statia de epurare de la Glina, un proiect care trena de 20 de ani. Acum, Bucurestiul nu mai polueaza Dunarea si Marea Neagra.
Acest proiect va continua cu Faza a-II-a care are ca termen de finalizare 2015.
Toate acestea sunt masuri necesare pentru orice capitala civilizata a UE. Natura face parte din viata noastrasi pentru a trai in armonie cu aceasta trebuie sa o protejam. Avem datoria morala sa lasam urmasilor nostri un mediu in care sa traiasca, nu doar sa locuiasca.

CAINI FARA STAPAN

Eu nu spun ca o sa rezolv aceasta problema. Eu chiar o rezolv.
Daca am spus la Pasajul Basarab, transparent si deschis, ca este un obiectiv inceput de Basescu si terminat de Oprescu, tot asa voi face o placuta si pentru subiectul cainilor comunitari: "Urmariti prin tot orasul de Basescu si Videanu, dusi in adaposturi amenajate de Oprescu!"
In mod concret, avem in vedere realizarea si implementarea unui sistem de management al populatiei canine, cu masuri clare, simultane si aplicate continuu pe o perioada mai lunga de ani. Acesta cuprinde urmatoarele obiective si directii de actiune:
o Gestionarea, in parteneriat cu ONG-urilor a adapostului de la Uzunu.
o Prinderea, sterilizarea, deparazitarea si ingrijirea cainilor la nivelul adaposturilor existente.
o Inregistrarea si identificarea tuturor cainilor de pe raza orasului si, pe cat posibil, a unitatilor administrativ-teritoriale limitrofe cu potential de bazin pentru cresterea numarului populatiei canine in Bucuresti (microcipare, crotaliere, inregistrare baza unica etc.);
o Incurajarea programelor de adoptie pentru reducerea numarului de caini de pe strada.
o Masuri de prevenire a abandonului si controlul reproducerii cainilor cu stapan.
Ceea ce este cu adevarat important este ca am inlaturat principalul obstacol de care ne-am lovit pana acum in rezolvarea acestei probleme: absenta unui adapost incapator care sa ofere conditii decente de ingrijire, tratament si viata pentru caini.
Acum adapostul exista. El a si inceput sa primeasca primii locatari. In timp ce unii vorbesc despre acest adapost, eu am prefer sa tac si sa fac.
Important e ca lucrurile bune sa continue, iar orasul sa ofere tot mai multe oportunitati locuitorilor sai.