Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului ar putea dubla in acest an cifra de afaceri a zece firme distribuitoare de solutii inovative pentru modernizarea drumurilor de interes local. Cu concursul autoritatilor centrale, imbogatirea subita a antreprenorilor se va face si pe spinarea primarilor doljeni.
Ca miile de kilometri de drumuri judetene si comunale din judet au nevoie de reparatii si modernizari imediate este un lucru clar pentru fiecare doljean care se aventureaza cu masina pe soselele "tapetate" cu gropi. O solutie "minune" pentru ca toate grijile primarilor si oamenilor de rand in privinta infrastructurii de drum sa dispara a fost oferita ieri la intalnirea cu zeci de alesi locali din Dolj si cu reprezentantii consiliilor judetene din toata Oltenia de secretarul de stat in MTCT Ioan Andreica, demnitar care i-a tinut locul la intrunire ministrului Radu Berceanu. Oficialul de la Bucuresti a facut reclama timp de mai multe ore pentru zece societati romanesti care sunt unici distribuitori ai unor solutii neconventionale pentru modernizarea drumurilor si a incercat sa convinga reprezentantii administratiei publice locale, dar si pe cei ai firmelor de constructii prezenti la intalnirea din Palatul Administrativ doljean ca ar iesi mai ieftin si mai repede cu lucrarile de infrastructura daca ar folosi noile tehnologii prezentate.
Si ca sa fie si mai convingator, Andreica a luat cu el la sedinta-maraton si reprezentantii societatilor implicate, care au tinut sa le explice primarilor de ce produsele vandute de ei sunt mai bune decat unele traditionale. Ca un ultim argument in pledoaria sa, secretarul de stat Andreica le-a spus primarilor ca daca nu vor folosi tehnologiile noi implementate de societati vor primi mai putini bani de la guvern pentru modernizarea drumurilor. "Vom monitoriza modul cum consiliile judetene si locale promoveaza aceste tehnologii si daca vom constata ca nu tin seama de ele, vom considera ca nu folosesc eficient banii primiti si vom reduce alocatiile catre judete", a spus Ioan Andreica. De mentionat ca vizita de la Craiova a lui Andreica face parte dintr-un "turneu" pe care oficialii din MTCT il fac in tara pentru promovarea produselor moderne folosite la reabilitarea drumurilor. Pana acum, reprezentantii firmelor distribuitoare si ai ministerului au mai avut asemenea intalniri in Bucuresti, Cluj si Timisoara.
Andreica: "Nu dorim sa facem o imixtiune"
Potrivit demnitarului, costurile unui kilometru de drum modernizat cu solutii neconventionale sunt mai scazute decat cele ale unui drum pietruit si "este posibil ca aceste tehnologii sa depaseasca durata de viata a unui drum asfaltat". "Am putea ajunge in acest fel chiar sa dublam kilometri de drum modernizati. Nu dorim sa facem o imixtiune, incercam doar sa va determinam sa folositi mai eficient banii", a explicat Andreica. In plus, acesta a precizat ca proiectantii de drumuri ar trebui sa aduca doua solutii de proiect pentru avizare in comisiile tehnice, una care sa aiba in vedere metodele traditionale de modernizare a drumurilor si alta care sa poata fi folosita in cazul tehnologiilor inovative prezentate ieri. In final, Andreica le-a promis edililor ca din cele 90 de milioane de euro care vor fi folosite in 2007 pentru reabilitarea drumurilor judetene din tara, cel putin 100-150 de miliarde de lei vechi vor ajunge in Dolj. Ion Prioteasa, presedintele Consiliului Judetean Dolj, a declarat ca oferta celor zece firme va fi luata in calcul, iar autoritatile locale ar putea sa faca si experimente pe portiuni mici de drum pentru a vedea daca metodele noi sunt mai bune. "Ar fi bine ca metodele acestea noi sa se poata adapta conditiilor climatice de la noi. Suntem gata sa le punem la dispozitie portiuni de drum pentru experimente sustinute atat de consiliul judetean, cat si de consiliile locale, pentru a vedea cum se comporta in timp", a precizat Prioteasa.