Prefectul de Dolj, Florin Stancu, este nemultumit de organigrama institutiei pe care o conduce, inclusiv de faptul ca majoritatea structurilor au subordonare tripla - atat fata de prefect, cat si fata de cei doi subprefecti.

Prefectul judetului Dolj a prezentat vineri, intr-o conferinta de presa, bilantul activitatii sale dupa prima luna in aceasta functie. Cu aceasta ocazie, a tinut sa precizeze si ce nu merge in prefectura.

Tripla subordonare

"Munca in Prefectura Dolj am inceput-o printr-o evaluare a modului de organizare si desfasurare a activitatii, evaluare care se apropie de sfarsit si putem sa creionam cateva concluzii. Am identificat cateva probleme, principala tinand de modul de stabilire a relatiilor de subordonare in institutie", a spus prefectul de Dolj. Acesta a indicat concret ceea ce considera ca este o problema: "Mai mult de jumatate din structurile functionale ale institutiei au o tripla subordonare atat fata de prefect, cat si fata de cei doi subprefecti. Consideram ca o astfel de abordare nu poate sa respecte principiul operativitatii. O prima masura pe care o avem in vedere este sa stabilim foarte clar relatiile de subordonare in institutie".
Stancu a incercat chiar o gluma, sustinand ca "o conducere tripartita nu poate sa functioneze decat atunci cand, din cele trei persoane aflate la conducere, una este in concediu de odihna si alta, in concediu medical".

Structuri desuete

Poate parea incredibil, dar, la mai bine de doi ani de la integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, in Prefectura Dolj inca exista un Serviciu de Integrare Europeana. Acest serviciu nu-si mai are rostul, insa alte structuri, care ar fi utile, nu se regasesc in organigrama prefecturii, sustine prefectul Stancu.
"Alta problema organizatorica este legata de lipsa unor structuri functionale din organizarea Prefecturii Dolj, structuri a caror activitate este oarecum acoperita prin delegarea de atributii catre anumite persoane. Dar principiul de lucru pe care ni-l dorim este legat de relatia functionala intre conducator si o structura functionala a aparatului, nu o persoana. Nu exista un compartiment in domeniul achizitiilor publice, in managementul situatiilor de urgenta, in cel al calitatii serviciilor, nu exista o structura organizatorica strict pe domeniul monitorizarii si asistentei in gestionarea si atragerea de fonduri europene, pe relatii internationale, pe monitorizarea serviciilor comunitare de utilitati publice, nu exista nici macar un compartiment strict pe arhiva sau arhiva funciara, ci doar persoane cu atributii", a declarat prefectul de Dolj. Solutia pe care o intrevede Stancu tine de modificarea organigramei: "Ne dorim largirea organigramei prin infiintarea acestor compartimente, nu neaparat prin infiintarea de noi posturi. Persoanelor care au astfel de atributii li se poate modifica fisa postului astfel incat sa se ocupe cu precadere de aceste activitati si speram sa o putem face".
Prefectul de Dolj a facut deja o propunere in acest sens catre Ministerul Administratiei si Internelor, insa pentru modificarea organigramei prefecturilor este nevoie de o hotarare de guvern. Fata de actuala organigrama, care include 66 de posturi, prefectul a solicitat inca sapte posturi, inclusiv unul la Directia Juridica.