Frictiunile dintre aliatii de la PD-L si PSD sunt pe cale sa lichideze singurul producator de aeronave militare din Romania.

Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a declarat sambata la Craiova ca "orgoliile" celor doua partide aflate la guvernare - PD-L si PSD - pun bete in roate privatizarii Avioane SA. "Mai exista niste dispute, deoarece au trecut doar trei luni de cand suntem la guvernare. S-a si taraganat cu transferul societatii de la AVAS la OPSPI. AVAS voia sa tina el totul, exista anumite orgolii", a declarat Berceanu. Ministrul a fost inginer la aceasta societate in perioada 1984-1989 si a fost intrebat de ziaristi ce a facut pentru privatizarea societatii, mai ales ca este parlamentar de Dolj din 1990. "Am organizat o intalnire la Ministerul Economiei, la care au participat specialistii si la care s-a discutat despre viitorul fabricii. Italienii de la Alenia Aeronautica par destul de interesati, dar multi isi mai refac planurile", a precizat Berceanu.
Vineri, echipa de conducere de la Avioane Craiova SA a fost schimbata complet. Vicepresedintele PD-L Dolj, Ionel Pana, numit membru in CA, a declarat pentru GdS la cateva ore de la numire ca "interese obscure" parca ar vrea sa "franeze" privatizarea societatii, fara insa sa faca referire la cineva. Pe de alta parte, sindicalistii au precizat, saptamana trecuta, ca au primit asigurari de deblocare a privatizarii si din partea PSD. "Mircea Geoana si vicepremierul Dan Nica ne-au promis ca ordonanta de guvern prin care AVAS se va ocupa de privatizare va aparea in Monitorul Oficial", spunea liderul sindical, Victor Peta. Mult asteptata ordonanta nu a mai aparut saptamana trecuta in MO. Daca nu ar fi tragica, situatia de la Avioane Craiova ar parea chiar hilara: actionarul majoritar (80,9%) este Ministerul Economiei (PD-L), dar procedurile de privatizare au fost demarate la sfarsitul anului trecut de AVAS (PSD). Pentru ca AVAS sa se ocupe in continuare de privatizare este nevoie de o ordonanta de guvern, fara de care institutia nu poate sa negocieze oficial cu investitorii de la Alenia Aeronautica, care au si facut deja o oferta de preluare. Italienii nu au primit saptamana trecuta nici acreditare de la ME sa viziteze fabrica. In timp ce guvernantii isi permit "orgolii", societatea olteana a intrat in incapacitate de plati, conducerea face diligente ca societatea sa nu fie bagata in faliment de creditori, trei sferturi din muncitori au fost trimisi in somaj tehnic, iar personalul nu si-a primit salariile pe luna februarie.