CorectNews: Artileria grea a omului din garaj (Autor: Sorin Rosca Stanescu)

De la numirea sa in functie, in urma cu aproape opt ani, dar mai ales dupa ce a fost vaccinat printr-o prima suspendare, Traian Basescu, caruia ii place sa se alinte drept "omul din garaj", s-a pregatit minutios pentru lupta. Stia ca, odata cu formarea unei noi majoritati parlamentare, va fi din nou suspendat si va fi supus din nou unui referendum pentru demitere. Dincolo de faptul ca si-a fortat propria suspendare, alegand cel mai bun moment pentru el, cel anterior alegerilor parlamentare, si o tema convenabila, cum este cea a justitiei, Basescu si-a instalat artileria grea in toate pozitiile cheie.
Si-a aservit cu totul Institutul Cultural Roman, transformandu-l, cu sprijinul masiv al SIE, intr-un instrument de lupta impotriva adversarilor politici si de propaganda in slujba propriului regim. Pe bani publici. Si-a instalat Avocatul Poporului, pentru a bloca atacarea de catre PSD si PNL a unor actiuni politice sau legislative anti-cetatenesti. Si-a subordonat Consiliul Superior al Magistraturii, politizand aceasta instanta suprema a puterii judecatoresti. Pentru a hartui televiziunile, si-a subordonat, tot in baza unui algoritm politic, Consiliul National al Audiovizualului. A procedat la fel si cu CNSAS, pentru a lovi in adversarii sai si a-i proteja pe cei apropiati. Agentia Nationala de Integritate a fost si ea aliniata in randul artileriei grele utilizate de Basescu, intr-o corespondenta si sincronizare perfecta cu DNA-ul condus de Morar si procuratura din subordinea lui Kovesi. Si nu putea lipsi din acest angrenaj Inalta Curte, unde a reusit atat de multe numiri politice, incat si-a subordonat sectia penala. Si, evident, a dus o batalie la sange pentru subordonarea cat mai multor judecatori de la Curtea Constitutionala. Pentru a incheia acest tur de orizont, sa mai consemnam ca, prin intermediul ICR, al unei parti a Ministerului de Externe, infiltrata masiv in 1990 cu ofiteri acoperiti, si al Serviciului de Informatii Externe, care deseori confunda diplomatia de la Bucuresti cu una dintre unitatile sale acoperite, a fost cumparata, treptat, bunavointa unor ziaristi straini. Si chiar a unor ziare ale caror patroni au beneficiat de avantaje create de statul roman.
Intreg acest arsenal i-a permis lui Traian Basescu sa declanseze operatiunea propriei sale suspendari, mizand pe faptul ca va reusi sa-si invinga adversarii utilizandu-le propria energie. Singurul lucru care nu a functionat, si care ameninta sa-i dea toate planurile peste cap, este votul masiv al romanilor care i-au solicitat la referendum sa plece acasa. De aici apar toate complicatiile care genereaza la Bucuresti una dintre cele mai profunde crize politice de la ultima mineriada incoace.
Astazi am avut din nou o proba cat se poate de elocventa a mecanismului utilizat de omul din garaj. El a amenintat Curtea Constitutionala in mod public, dar a facut in asa fel incat in exterior sa existe nenumarate reclamatii ca cei care au amenintat si au presat Curtea sunt reprezentantii USL. El a maturat Consiliul Superior al Magistraturii, de nenumarate ori, sub mandatele sale, pana cand si-a construit acolo o majoritate. Iar astazi, desi, in mod evident, Parchetul face ilegalitati si abuzuri, intervenind brutal in procesul electoral, iata, CSM se autosesizeaza. Dar nu impotriva procurorilor ori a suspendatului. Ci contra USL.
CorectNews: Cum s-a pregatit Traian Basescu de razboi (Autor: Sorin Rosca Stanescu)
In aproape 8 ani in care a fost plasat in fruntea statului, Traian Basescu a avut tot timpul din lume, dar si tot interesul, de a se pregati minutios pentru razboi. Pentru un razboi mai intai cu opozantii sai politici, care de doua ori au reusit sa construiasca o majoritate si sa-l suspende din functie. Si, in final, un razboi cu poporul roman, care l-a demis politic. Si, mai ales dupa experienta primei suspendari, Traian Basescu s-a pregatit, in mod minutios, pentru a face fata celei de a doua incercari. Care era previzibila. Cum a procedat?
Constient fiind ca majoritatea pe care ca presedinte-jucator o detinea in Parlament este efemera, el si-a concentrat atentia asupra altor institutii pe care urma sa le utilizeze la nevoie. In plan intern si in plan extern. Si, timp de 8 ani, dar mai ales de la ultima suspendare pana in prezent, nu a facut altceva decat sa creeze un intreg lant de dependente ale unor personaje, cu ajutorul carora a impanat diferite institutii.
Iata ce s-a intamplat in plan intern. Afisand un comportament democratic in raport cu serviciile secrete, prin numirea in fruntea acestora a unor asa-zisi reprezentanti ai opozitiei, Traian Basescu si-a instalat oamenii de incredere in esaloanele 2, care sunt de fapt cele executive, si in esaloanele inferioare acestora. Serviciile secrete au fost adjudecate si prin crearea la Cotroceni a unei unitati, a carei misiune aparenta era cea de a confrunta si sintetiza informatiile venite din diverse directii. O a doua linie de atac a fost preluarea sub control a Parchetului General si, in mod special, a Directiei Nationale Anticoruptie. Obiectivul a fost realizat prin plantarea in functie cheie a unor personaje aservite politic. In ceea ce priveste magistratura, Basescu s-a concentrat asupra sectiei penale a Inaltei Curti. Unde, profitand, ca si in celelalte situatii, de incapacitatea opozitiei de a-i sesiza si contracara miscarile, a reusit treptat sa obtina o majoritate politica. Aceasta ii permite, daca invinge USL, sa isi bage in puscarie adversarii care, in ultima instanta, vor fi siliti sa recurga, ca la un colac de salvare - inutil -, la Inalta Curte iar, daca pierde, sa scape el insusi cu fata curata si sa-si protejeze in aceeasi maniera partenerii. La fel a procedat, pana de curand, si cu institutia Avocatului Poporului. Pe care o transformase de asemenea intr-un instrument politic. Despre ANI, CNSAS si CNA nu mai are rost sa insistam, intrucat situatia este binecunoscuta.
Aceasta pregatire de lupta a avut, cum aratam, si un important obiectiv extern. Instrumentele prin care a actionat si pe care si le-a aservit in acest scop sunt SIE, Ministerul Afacerilor Externe si ICR. Inaintea alegerilor prezidentiale din 2009, ca sa dau un singur exemplu, Traian Basescu a obtinut detasarea de la serviciile secrete, la Ministerul de Externe, a circa 80 de ofiteri care, in scurt timp, au fost implantati in ambasade si consulate. De unde au actionat si actioneaza si astazi, cei care nu au fost inca rechemati de Marga, in favoarea sa. Chiar denigrand statul roman. La fel au procedat, in mod constient sau chiar inconstient, si multi dintre beneficiarii fondurilor ICR, care au sustinut si sustin eforturile concertate ale ofiterilor acoperiti din retelele externe ale acestei institutii.
Iar pentru ca pregatirea sa de razboi sa fie completa prin subminarea sigurantei nationale, Traian Basescu a construit si o periculoasa retea de interese nelegitime si de influenta prin intermediul unor ambasadori ai democratiilor occidentale. Despre aceasta ticalosie, cu alta ocazie.