Explicatia "performantelor” incredibile ale lui Gheorghe Moldoveanu, directorul general al CN Administratia Porturilor Maritime SA Constanta, in domeniul jafului sistematic practicat cu sarguinta asupra patrimoniului Administratiei Portuare se afla in legaturile stranse de tip mafiot pe care seful APC-ului le intretine cu diverse structuri politico-administrative de la cel mai inalt nivel local si central. Folosindu-se de inalta protectie oferita de membrii Consiliului de Administratie, de fosta conducere a Ministerului Transporturilor si chiar de cea a unui fost consilier guvernamental, pe nume Roxin Sever, Gheorghe Moldoveanu a reusit sa-si puna in practica strategia de licitatii trucate. La mijlocul lunii noiembrie 2004, la sediul Administratiei Porturilor Maritime s-a desfasurat o licitatie privind prelucrarea si distrugerea deseurilor petroliere provenite de la navele si agentii economici care isi desfasoara activitatea in Portul Constanta. La licitatie au participat trei societati de profil, care au prezentat urmatoarele oferte financiare: 7 euro/tona; 10 euro/tona si 27 euro/tona. In mod firesc si legal, licitatia cu pricina ar fi trebuit sa fie castigata de firma care a oferit cea mai mare suma pentru Administratia Portuara, respectiv 27 euro/tona. Aceasta cu atat mai mult cu cat in stabilirea punctajului pentru desemnarea castigatorului - considerent prevazut in regulamentul licitatiei - ponderea cea mai insemnata, respectiv 75% din punctaj, o detinea oferta de pret, in timp ce criteriile tehnice detineau o pondere de numai 25% din totalul punctajului atribuit fiecarui ofertant. Numai ca ceea ce este normal pentru toata lumea, nu este benefic si pentru anumite persoane sus-puse, la comanda carora directorul general al CN APMC a stabilit ca adjudecarea serviciului de prelucrare si distrugere a deseurilor petroliere de pe platforma portuara trebuie sa-i revina firmei care a oferit doar 7 euro/tona, adica cea mai dezavantajoasa oferta din cele trei prezentate la licitatie. Motivatia acestei decizii aberante se refera la faptul ca patronul din umbra al firmei care a castigat licitatia este nimeni altul decat fostul consilier guvernamental, Sever Roxin. Acest exemplu de licitatie trucata in favoarea sistemului clientelar promovat de directorul general al CN APMC este definitoriu pentru modul in care Administratia Porturilor Maritime Constanta a fost deposedata in ultimii doi ani, de cand se afla la cheremul lui Moldoveanu, de aproape toate sursele de venituri, prin externaliazarea celor mai profitabile servicii portuare.

Un fost pietar a ajuns sa decida destinele Portului Constanta

Pe langa "proptelele” de la Bucuresti, Moldoveanu a fost sprijinit in opera de jecmanire a companiei de membrii Consiliului de Administratie. Facand o trecere in revista a membrilor Consiliului de Administratie, se poate observa ca majoritatea persoanelor indeplinesc rolul de marionete, manipulate in favoarea intereselor lui Moldoveanu. Astfel, componenta Consiliului de Administratie, stabilita la sfarsitul anului trecut odata cu anuntarea intentiei ministerului condus atunci de Miron Mitrea de a cadorisi Primaria si Consiliul Judetean Constanta cu o parte substantiala din actiunile CN APMC, este urmatoarea: Gheorghe Moldoveanu (presedinte), Stelian Nicolae Fronescu (Primaria Constanta), Mugur Florin Voinescu, Liviu Dan Bleau (CJC), Dumitru Cornel (MFP), Ion Jercan (MTCT), Silvia Popeanga (MTCT), Dan Baciu (MTCT), Ion Selaru (MTCT), Eugen Marius Oprean (Asociatia Patronala din Romania) si Petre Costel (FNSPR). Un calcul simplu dovedeste faptul ca Moldoveanu dispunea de o majoritate confortabila in Consiliul de Administratie al CN APMC: cei patru reprezentanti ai Ministerului Transporturilor, in frunte cu Jercan, alias Jeje - unul dintre cei mai mari rechini ai shipping-ului autohton -, la care se adauga noii intrati de la Primaria Constanta si Consiliul Judetean, institutii controlate de PSD si in privinta carora nu se poate pune problema ca nu si-ar fi acordat girul pentru autorizarea potlogariilor lui Moldoveanu. In acest sens este demn de mentionat faptul ca nici unul dintre reprezentantii administratiei locale constantene nu are nici in clin, nici in maneca, cu lumea portuara sau cu cea a navigatiei. De altfel, prezenta unor personaje precum Stelian Nicolae Fronescu, fost director al pietelor constantene, in Consiliul de Administratie al companiei nationale ce gestioneaza toate porturile maritime ale Romaniei, nu poate fi explicata decat pe baza unor ratiuni politice si nicidecum profesionale. Numai ca numirea in forul de conducere al CN APMC a unor persoane doar pe criterii politice sau de clan a permis lui Moldoveanu sa-si duca la indeplinire politica mafiota de jefuire a Portului Constanta, situatie care nu ar putea fi remediata decat prin adoptarea de catre noua conducere a Ministerului Transporturilor a unor masuri radicale de schimbare din functie nu numai a actualului director general al Administratiei Portuare, ci si a membrilor Consiliului de Administratie al APC.