Stirea ca Elena Basescu ar putea fi condamnata la inchisoare pentru ca a purtat, in mod ilegal, uniforma Armatei Romane, difuzata de ziarul Click, este comentata in mod diferit de militari si de civili.
Fiica cea mica a lui Traian Basescu si proaspat aleasa in Parlamentul European ar fi incalcat legile tarii, purtand uniforma Armatei Romane la un miting electoral. Mitingul electoral a avut loc pe 3 iunie, la Sala Sporturilor din Cluj-Napoca. Elena Basescu a venit in fata simpatizantilor imbracata in veston militar de camuflaj, pantaloni de instructie si purtand bocanci, articole vestimentare asemanatoare cu cele folosite de militarii romani in teatrele de operatiuni din Irak si Afganistan.
In emisiunea Sinteza Zilei, fostul premier Victor Ciorbea, de profesie procuror, a declarat ca gestul Elenei este penal: "Potrivit articolului 241 din Codul Penal, purtarea fara drept a uniformelor, gradelor sau insignelor militare se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani". Ce spun militarii activi si in rezerva? Reprezentantii Ministerului Apararii au refuzat sa comenteze prea mult pe seama faptei Elenei Basescu. Ministrul Apararii Stanisoara zice ca uniforma nu e completa, lipsind insemnele armei. Fostul ministru al Apararii, Teodor Melescanu, a dezaprobat gestul fiicei celei mici a lui Traian Basescu. Mai dur in declaratii a fost presedintele Asociatiei Ofiterilor in Rezerva, Constantin Savoiu. Acesta considera ca gestul Elenei Basescu reprezinta o profanare si o bataie de joc la adresa soldatilor romani decedati in Irak si Afganistan.
Civilii - cu exceptia "deontologilor" de la Sinteza Zilei - au alta opinire, considerand ca interpretarea gestului fiicei presedintelui este o aiureala.
Iata ce scrie Constantin Gheorghe pe blogul sau: "Elena Basescu este si ramane o tuta. Ca sa n- avem vorbe pentru cele ce urmeaza. Pentru ca, din nefericire, si mai tampiti decat ea sunt cei care incearca sa faca un caz din aparitia ei intr-un soi de uniforma care aminteste de uniforma Armatei Romane. Daca vrei s-o ataci, sunt sute de alte motive.
Dar cand de ani buni de zile niste cretini apar in uniformele Armatei Romane in penibilul serial Trasniti in NATO, unde onoarea ei este facuta hartie de sters la cur, fara ca nimeni sa protesteze, pozele Elenei din tabloide, in uniforma, sunt parfum! Tara asta nu mai poate functiona normal, fara istericale? Fara tocsouri in care se analizeaza nimicul? Si apoi, tembeliziunile care acum se dau de ceasul mortii s-o darame pe EBA, n-au contribuit la crearea
acestui grotesc personaj? N-o lingea stim noi unde Cristoiu, la el in emisiune? Prea mult EBA, si prea prea prost pus in pagina!"