Cea mai importanta investitie care va fi facuta anul acesta la Aeroportul International Mihail Kogalniceanu este un terminal cargo, a carui constructie va costa 950. 000 lei. "Ne vom dezvolta capacitatile de transport prin construirea unui terminal cargo. Estimam un trafic de pana la 10. 000 de tone anual", a declarat ieri directorul operational Constantin Teodorescu. In prezent, pe AIMK se opereaza aproape 10. 000 tone de marfa anual, dar nu exista un terminal specializat in acest sens. Costul total al investitiei se ridica la 950. 000 de lei, dintre care 550. 000 pentru terminalul propriu-zis si 450. 000 pentru infrastructura si utilitatile necesare. "Intentionam sa consolidam cursele Carpatair pe segmentul de cargo pentru posta si coletarie", a mai spus Teodorescu, potrivit caruia, cel mai probabil, terminalul va fi operational in trimestrul patru al acestui an. O alta investitie a aeroportului se refera la consolidarea si reabilitarea platformei pentru stationarea aeronavelor. "Avem ca obiectiv sa atragem resurse de finantare europeana prin Programul Operational Sectorial. Avem un proiect pentru consolidarea si reabilitarea platformelor pentru stationarea aeronavelor, care sa fie echipat cu balizaj de categoria trei. Platforma va fi echipata cu un sistem de drenaj si neutralizare a agentului de degivrare", a explicat Teodorescu. Cazacu ramane pe postul de director operationalDe asemenea, in functie de cresterea numarului de pasageri, se intentioneaza cresterea capacitatii de parcare a autoturismelor, de la 200 de locuri, cat exista in prezent, la circa 600, extinderea urmand sa fie insotita si de un sistem de taxare si monitorizare, in prezent, parcarea automobilelor in incinta AIMK fiind gratuita. Tot ieri, a fost prezentat in mod oficial si noul director general si presedinte al Consiliului de Administratie al Aeroportului, Cristian Pavalasc (foto), secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Valentin Preda, citind ordinul semnat de ministrul Radu Berceanu. Fostul director al aeroportului, Titus Cazacu, va ramane in cadrul institutiei, urmand sa ocupe functia de director operational. Cristian Pavalasc are 46 de ani, a fost pilot militar intre 1998 si 2004 la Baza Aeriana de la Mihail Kogalniceanu, iar dupa 2004 a ocupat functia de manager la o firma de soft pentru aeroporturi. (Cristian ANTON)