In Parlamentul Romaniei, mai exact in Comisia pentru Industrii, si Servicii, s-a discutat modificarea legii taximetriei.
Aceasta modificare "aberanta" are drept scop obtinerea de monopol si favorizarea unor firme si ONG-uri care deservesc anumite interese meschine prin:
1. Obligativitatea ca un Dispecerat Taxi sa detina si un parc auto propriu (50 de autovehicule autorizate taxi). Datorita faptului ca autorizatiile taxi sunt limitate numeric la 4 autorizatii taxi/1000 de locuitori, 80% din marile Dispecerate de la nivel national nu vor putea sa indeplineasca aceasta conditie. Un exemplu de avantaj pe care acest grup de interese l-ar avea in acest caz este situatia de la Ploiesti unde d-nul deputat P.D.L de Prahova, George Ionescu, membru al Comisiei Pentru Industrii si Servicii, impreuna cu familia sa, detine o firma de taxi (Genen Galaxy) ce depaseste 50 de autorizatii taxi, singura firma din Ploiesti care, de altfel, indeplineste aceasta conditie.
In acest caz, Dispeceratul dansului va avea monopol absolut in Ploiesti devenind peste noapte un Dispecerat cu aproximativ 1000 de masini, dirijand piata dupa propriul interes si bunul plac.
2. Cazierul de conduita profesionala, o adaugare la legea existenta, este de fapt o inlocuire a fostelor ,,recomandari’’scoase din legea/2007, prin care toti soferii sunt obligati sa prezinte la angajare, angajatorului, cazierul de conduita profesionala, cazier eliberat de catre Asociatiile Profesionale Reprezentative la nivel national, conform legii taximetriei si nu conform celorlalte legi ce definesc reprezentativitatea. In acest caz vorbim de doar doua asociatii, partenere in acest scop si de data aceasta, si anume Camera Taximetristilor si A.N.P.O.R.T.
3. Transportul in regim de taxi in zona Bucuresti - Ilfov, se doreste a fi modificat prin eliminarea posibilitatii Transportatorilor Autorizati in judetul Ilfov de a opera in Bucuresti, aceasta modificare lasand pe drumuri aproximativ 2000 de familii ce isi asigura traiul de zi cu zi din aceasta activitate, cu toate ca legea 168/2010 le da dreptul de a opera in Bucuresti.
Marti, 3.04.2012, intra in plenul Camerei Deputatilor aceste modificari la legea taximetriei.
In acest sens, Departamentul de Transporturi din cadrul PSD cere retragerea legii de la dezbatere, nefiind de acord cu acest monopol C.O.T.A.R. si a conditiilor, partinitoare pentru unii, propuse in comisia de specialitate. Noi consideram ca aceasta activitate trebuie liberalizata si avizata, respectiv controlata de autoritatile locale, pe raza carora firmele de "taxi" isi desfasoara activitatea.
Departamentul de Transporturi al PSD