PE promoveaza alegerile europene pe site-urile de comunicare sociala. Principalul mesaj il constituie data alegerilor si impactul deciziilor parlamentului in viata de zi cu zi a europenilor. In perspectiva alegerilor europene din 4-7 iunie, Parlamentul European si-a creat propriile profiluri pe site-urile de comunicare sociala (Facebook, MySpace si Flickr). Acestea ii vizeaza in principal pe votantii tineri, avand continuturi si caracteristici specifice, iar principalul mesaj il constituie data alegerilor si impactul deciziilor parlamentului in viata de zi cu zi a europenilor.In plus, fata de site-ul special dedicat alegerilor, lansat in ianuarie 2009, Parlamentul European a creat acum un profil pe Facebook (care inregistreaza mai mult de 175 de milioane de utilizatori) si altul pe MySpace (peste 250 de milioane de utilizatori). O serie de fotografii, actualizata zilnic, este disponibila pe site-ul Flickr si contine imagini ale instalatiilor tridimensionale si ale "Cabinei multimedia" (o cabina unde cetatenii pot inregistra mesajele lor adresate deputatilor europeni) din toate statele membre.Directionarea catre mijloacele de comunicare sociale, unde utilizatorii de internet petrec din ce in ce mai mult timp si care au devenit foarte influente in ultimii ani, va permite tinerilor care voteaza pentru prima data sa ia contact cu problematica europeana si ii determina sa se intereseze de actiunile parlamentului, de munca deputatilor si de semnificatia alegerilor europene pentru ei. Aceste profiluri vor servi, de asemenea, ca legatura catre diferite resurse on line si produse editoriale disponibile pe website-ul principal. Un canal subsidiar va fi, de asemenea, lansat in curand sub sloganul "EU Tube", in cadrul platformei YouTube, pentru a publica materiale video referitoare la campania electorala.In mai 2009, pe site-urile web va fi lansata si o campanie cu bannere electronice, care va folosi culorile si imaginile campaniei de comunicare institutionala, inclusiv prin introducerea de cuvinte-cheie in motoarele de cautare. O campanie va fi, de asemenea, lansata in reteaua MySpace, care sa faca legatura cu profilul MySpace al Parlamentului European.In saptamanile urmatoare, noi spatii interactive vor fi prezentate pe site-ul alegerilor europene din 2009. Ca sa marcheze cei 30 de ani de alegeri directe pentru Parlamentul European, va fi lansata o "Masina UE a Timpului" ("EU Time Machine"), care va permite vizitatorilor site-ului sa calatoreasca virtual intre doua case tipice, una din 1979 si una din 2009. Facand clic pe diferite obiecte din cele doua camere, utilizatorii vor putea vedea ce influenta a avut legislatia europeana asupra unor domenii importante ale vietii cotidiene.Zilele alegerilor, din 4 pana in 7 iunie, vor fi prezentate in intregime pe site-ul Parlamentului European, cu o sectiune speciala, "Noaptea alegerilor", care se va deschide duminica, 7 iunie, la ora 18.00, si care va publica in timp real rezultatele primite din diferite state membre. De la lansarea on line a paginilor web dedicate alegerilor, traficul de pe site-ul parlamentului a crescut foarte mult, indicand un interes sporit si in crestere pentru alegerile europene. In perioada ianuarie - aprilie 2009, 74% din vizitele de pe site-ul alegerilor au fost accesari pentru prima data.