Romania Libera informeaza : PSD reclamă la Curtea de Conturi Directia Regionala de Drumuri si Poduri
CLUJ. Centura de ocolire a Clujului naste in continuare scandal
Senatorii PSD din Cluj, Alexandru Cordos si Sorin Bota, precum si colegul lor de partid, deputatul Cornel Itu, au anuntat ca vor sesiza Curtea de Conturi in legatura cu lucrarile de la centura de ocolire a Clujului de pe ruta Valcele - Apahida. Ei afirma ca exista o serie de neclaritati legate de pretul lucrarii, care a crescut de cateva ori fata de proiectul initial.
Centura este construita de asocierea dintre firmele Diferit si Vegyeszper. Sorin Bota, care este coordonatorul Departamentului de Transporturi din cadrul PSD, da de inteles ca ii considera pe constructori incompetenti. Insa, in urma cu cativa ani, in perioada in care era secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Sorin Bota ii lauda pe aceiasi constructori, care realizasera soseaua spre Zalau, care coboara Mesesul.

Lucrari fara licitatie

Mai mult, liderii PSD Cluj spun ca sunt ingrijorati de faptul ca seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri, Ion Pantelimon, a declarat ca au fost lucrari executate fara licitatie. "Domnul Pantelimon a declarat presei ca nu putea sa se opreasca la capatul unui pod, asa ca a dat lucrari fara licitatie. Putea sa se opreasca acolo unde il opreste legea!", a spus presedintele PSD Cluj-Napoca, fostul subprefect, Mircea Jorj. El mai afirma ca a descoperit ca proiectul initial al centurii de ocolire a Clujului ar fi fost modificat foarte mult, prin intermediul a circa 600 de dispozitii de santier, care au fost date Ion Pantelimon. Curtea de Conturi este condusa de fostul coleg al parlamentarilor PSD, Nicolae Vacaroiu, fost premier si fost presedinte al Senatului.
Insa exista o serie de angajati ai Directiei Regionale de Drumuri si Poduri care spun ca lucrarile reclamate de liderii PSD nu sunt singurele date fara licitatie. "In judetul Cluj au mai fost proiecte data fara o licitatie. De exemplu, Autostrada Transilvania. Contractul a fost dat fara licitatie de Guvernul PSD, unde domnul Bota era secretar de stat si care putem spune ca a fost "parintele" contractului cu Bechtel. Deci, daca vor fi verificate contractele date fara licitatie, poate ca ar fi bine sa inceapa cu contractul Autostrazii, pentru ca acolo prejudicial a fost mai mare", spune unul dintre angajatii Directiei, care refuza sa isi dea numele. "Daca ma dati in ziar cu numele, o sa fiu primul zburat din Directie daca domnul Bota ajunge din nou secretar de stat", spune barbatul.

Sesizare la Inspectoratul de Stat in Constructii

Liderii PSD Cluj nu se vor limita sa sesizeze doar Curtea de Conturi, ci se vor adresa si Inspectoratului de Stat in Constructii. Ei spun ca lucrarile executate la centura de ocolire a Clujului sunt de o calitate necorespunzatoare. Iar lucrurile ar fi mai vizibile in locul in care centura inca nu a fost terminata, iar circulatia rutiera este realizata, temporar, pe fostul drum de acces al utilajelor, care a fost asfaltat si care a devenit o bretea temporara de ocolire a centurii. "Toata zona unde inca nu a fost definitivata centura este plina de fracturi si de fisuri. Practic, toata zona are tendinta de a veni in jos din cauza defrisarilor", a spus Mircea Jorj. Centura a fost deschisa acum o saptamana traficului rutier, insa ultimul tronson va fi gata abia anul viitor, in iunie. Portiunea care nu este finalizata a fost afectata de alunecari repetate de teren, iar acolo a fost realizata breteaua de ocolire sau, cum au botezat-o, in gluma, localnicii, "centura la centura".
Ion Pantelimon nu a raspuns la telefon pentru a raspunde acuzatiilor formulate de liderii PSD.

Cat costa, de fapt, centura?

Pretul centurii rutiere de ocolire a Clujului Valcele - Apahida a ajuns la 658,82 milioane de lei. Anuntul a fost facut de deputatul independent de Cluj, Mircia Giurgiu, care a primit un document oficial in acest sens de la Ministerul Transporturilor. Centura ar fi trebuit, initial, sa coste doar 68 de milioane de euro. Insa, cu toate ca inca nu este gata, deja, pretul ei este mai mult decat dublu.

Izolati de lipsa a cinci metri de asfalt

Toate cele 50 de familii care locuiesc in satul Saradis din comuna Feleacu au semnat o petitie, prin care cer autoritatilor sa aprobe infiintarea unei bretele care sa lege drumul din satul lor de centura de ocolire a Clujului Valcele - Apahida. Pana acum, reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri au evitat sa aprobe infiintarea unei astfel de intrari, cu toate ca nu este vorba decat de construirea unei cai de acces lunga de cinci metri!
Satenii din Saradis spun ca primarul din Feleacu, Nicolae Balea, le-a oferit o solutie de mantuiala. El le-a spus oamenilor ca Primaria va pune intr-o rigola un tub de beton peste care vor putea trece masinilor si va pune pietris pe drumul de acces. Localnicii sunt nemultumiti si spun ca vor sa primeasca o cale de acces care sa fie perfect in regula.
In lipsa acestei cai de acces, satenii din Saradis ar trebui sa ocoleasca 13 kilometri, prin satul Gheorgheni, ori opt kilometri, prin Feleacu, pentru a putea ajunge in Cluj. Iarna, masinile care trec din Saradis prin Feleacu sunt oprite din cauza instalatiei de teleschi din Feleacu. Iar soferii care doresc sa treaca trebuie sa apese o sonerie si sa astepte pana cand cineva binevoieste sa opreasca instalatia.

Interpelare pentru Saradis

Deputatul independent Mircia Giurgiu, care s-a intalnit cu satenii din Saradis, spune ca a adresat o interpelare ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. El spera ca, prin acest demers, sa ii convinga pe reprezentantii ministerului sa aprobe infiintarea acestei cai de acces.