Week-end-ul care tocmai s-a incheiat l-a prins pe democrat-liberalul Daniel Florea (foto), fost candidat pe un colegiu uninominal la Constanta pentru Parlamentul Romaniei, in prezent consilier al ministrului Transporturtilor, Radu Berceanu, la malul marii. "Vin in week-end la Constanta, nu m-am rupt de tot de oras si nu exclud posibilitatea de a candida din nou aici, pentru un post de parlamentar, sau de a ma intoarce pe un post de judecator", ne-a marturisit Daniel Florea. Dincolo de faptul ca ar prefera sa candideze la Constanta, si nu la Bucuresti - desi, spune el, colegii sai il indeamna sa "incerce" uninominalul si la Sectorul 3 din Capitala - Florea spune ca sesizeaza la malul marii un "fenomen" ciudat: "Vad oameni care intra in pub-uri sau terase, constanteni ma refer, se uita de jur-imprejur si pleaca. Vor sa vada cine a mai iesit la o cafea sau. . . care e ratiunea?". Convinsi ca va lamuri singur misterul, discutia cu Daniel Florea a fost una relaxata, pedelistul povestind ca munca la Ministerul Transporturilor este una solicitanta, dar ca in acelasi timp ii place. "Ministrul Berceanu este un tip tare destept. Discut cu el problemele legate de latura juridica, se doreste cu adevarat ca lucrurile sa mearga, insa ne lovim de tot felul de contracte ori de oameni angajati de fosta guvernare care efectiv tin lucrurile in loc. Fosta guvernare a facut un jaf de neimaginat, iar proiectele lasate de liberali, un numar extrem de mare de astfel de proiecte, nu sunt deloc realiste. Nu sunt bani pentru ele, desi unele au fost demarate si trebuie sa le continuam. Ori, mergem in teren si constatam probleme de genul: acolo unde a fost proiectat sa treaca un drum, chiar pe mijlocul lui, se afla stalpi de la Electrica sau cine stie ce altceva. Iar noi trebuie sa ii mutam, sa le facem celor de la Electrica alti stalpi, sa le punem fire ultima generatie, chiar daca ei nu le-au avut asa. Asta pe banii nostri", a explicat Daniel Florea (foto). Tot Florea mai spune ca ministerul a "mostenit" de la fostul guvern studii pentru sosele pentru care au fost achitate sume fabuloase, mai mari decat costa efectiv constructia respectivei sosele. Despre Constanta, consilierul ministrului Transporturilor spune ca podul de la IPMC, atat de "cantat" de administratia publica locala, dar si de soferii care circula pe el, poate fi reparat doar de minister. "In trei luni il vom prelua pentru a fi reparat. Pentru podul IPMC am vazut ca se facusera, la Constanta, niste calcule nerealiste. El nu poate fi gata intr-o luna sau cateva luni si nicidecum nu costa asa cum am inteles ca se calculase aici. Cat despre preluarea podului, dureaza si pentru ca a trebuit modificata hotararea de consiliu, dar cred ca in trei luni de zile podul va reveni in administrarea ministerului, iar la anul sa speram ca va fi gata", a spus Daniel Florea. Un alt proiect extrem de mediatizat a fost cel al soselei de coasta, despre care insa pedelistul spune ca "nu prea s-a mai auzit nimic pentru ca eu nu cred ca se va face". "Un alt proiect, de data asta lansat de liberali, este cel numit Expresul Deltei. Nici acest drum nu stiu cat de bine a fost gandit si daca cei care l-au lansat chiar au calculat corect in cat timp poate fi realizat. In schimb, stim sigur ca Autostrada Soarelui a imbogatit pe multi dintre cei care s-au aflat la guvernare si au avut terenuri in zona. Prin interpusi, fireste", a mai spus Florea. (Alexandra ANTON)