Andrei Alexandru are o rubrica in ziarul online Ultima ora. Rubrica este intitulata "De la prima ora, la ultima ora". Puteti citi in continuare postarea din 19 februarie 2011, intitulata "Dictatura constitutionala".

'5-4. Acesta e scorul. Nu al unui meci de fotbal, ci al votului cu care ne-a obisnuit Curtea Constitutionala de ceva vreme incoace. Este votul corect politic, adica favorabil coalitiei guvernamentale, si nu votul corect juridic. Fie ca sunt santajabili, fie ca au fost propusi de actuala coalitie guvernamentala si au obligatii politico-morale, 5 judecatori ai Curtii sunt, fara exceptie, de partea Puterii. Am ajuns sa stim dinainte solutia Curtii, in functie de autorul cererii. Daca autorul e Puterea, cererea e admisa. Daca autorul e Opozitia, cererea e respinsa. Curtea a mers atat de departe in sustinerea politica a Puterii, incat nu doar ca a interpretat Constitutia de o maniera partizana, dar a ajuns sa adauge texte noi. Si nu s-a oprit aici. Deciziile Curtii sunt definitive, executorii si fara apel. Asta pana de curand, cand, practic, Curtea a reusit o performanta unica la nivel mondial: a facut apel la propria-i decizie pe care, culmea, a invalidat-o printr-o alta decizie, de data aceasta, corecta politic. Doar ca salveze Guvernul Boc de la cadere. Ca si cum acesta ar fi rolul Curtii Constitutionale. Concret.
Dupa cum se stie, Guvernul are dreptul constitutional sa-si asume raspunderea pe un proiect de lege, care se considera adoptat fara vreo modificare, daca in Parlament motiunea de cenzura nu intruneste majoritatea absoluta. Intr-o prima decizie pe tema Legii Educatiei, Curtea Constitutionala a limitat acest drept al Guvernului in cazuri de urgenta legislativa. Altfel, spunea Curtea, Guvernul ar putea sa se substituie Parlamentului, chiar sa desfiinteze "de facto" unica autoritate legiuitoare, angajandu-si raspunderea pentru orice proiect de lege. Logica fara cusur si conforma cu litera si spiritul Constitutiei. "Daca Legea Educatiei nu e adoptata asa cum vrem noi, iesim de la guvernare", a spus UDMR-ul suparat. Pus in fata acestei situatii limita inacceptabile, guvernul a sesizat Curtea Constitutionala, care a emis o noua decizie, de data aceasta corecta politic, dar diametral opusa celei anterioare. Adica, asa cum va spuneam, si-a desfiintat decizia anterioara, care era executorie si fara apel. Fara sa existe elementul de urgenta, invocat in prima decizie, Guvernul Boc a primit incuviintarea Curtii sa-si asume raspunderea pe Legea Educatiei, finalul fiind unul fericit. UDMR-ul a ramas in coalitie si guvernul n-a cazut. Felicitari ! Curtea Constitutionala si-a indeplinit functia de proptea a Guvernului. Decizii de genul acesta au mai fost, dar nu e locul sa fac un inventar complet. M-am limitat in a prezenta cazul cel mai flagrant de incalcare a Constitutiei, chiar de catre institutia desemnata sa o apere de abuzuri.
"Noi n-avem bani pentru traiul zilnic si tu faci teoria Curtii Constitutionale", ar putea gandi unii cititori. Da, pentru ca urmand aceeasi logica si precedentul creat de Curte, Guvernul va pune din nou Parlamentul intre paranteze si isi va asuma peste cateva zile raspunderea pe noul Cod al Muncii, care ii va transforma pe angajati in sclavii angajatorilor. Presiunile mediatice si institutionale (a se citi: ANI si DNA) asupra reputatiei unor sindicalisti nu se fac doar pentru distragerea atentiei de la adevaratii beneficiari ai coruptiei din vami, ci mai ales pentru reducerea capacitatii liderilor de interventie si negociere cu Guvernul. Dosare grele de coruptie ale unor pdl-isti stau in nelucrare la Parchete, in timp ce actiunea impotriva unor lideri sindicali a demarat instantaneu.
Dar n-am terminat cu dictatura constitutionala. A fost doar o paranteza. Sa vedem, ce se mai intampla la Parlament. Se intampla nimic. Cand Guvernul e generos si nu-si asuma raspunderea pe vreun proiect de lege, el emite Ordonante de Urgenta, care intra in vigoare imediat. Daca din intamplare mai scapa vreo lege importanta prin plen, nici atunci Parlamentul nu e deranjat. Roberta e iute si trece orice proiect intr-o clipita, chiar si fara cvorum. Votul vine prin telefon, chiar in plen. Oare cine e jupanul care decide votul ? Hrebenciuc se plangea la Realitatea TV, ca dupa ce ajunge la o solutie negociata cu PDL, vine un telefon de sus de tot si toata negocierea pica. Asadar, reforma promisa s-a implinit si chiar depasit. Am ajuns nu la Parlament unicameral, ci zerocameral. Atunci, de ce sa ne mai miram ca dezbaterea politica a disparut din Parlament, iar povesti cu votul uninominal ca alesii sa dea socoteala in fata alegatorilor au ajuns sa starneasca zambete. Parlamentarii au inteles ca sunt a 14-a roata la caruta, isi vad de-ale lor, ca vine alta campanie electorala si va fi nevoie de alti bani. Toata democratia noastra a ajuns o cinica butaforie reciclata sau, daca preferati, o tejghea la care se vand si se cumpara demnitati, functii, contracte dezavantajoase pentru stat, urmarirea sau neurmarirea penala etc.
Ca sa justific titlul, o sa va rog sa raspundeti: Avand in vedere, ca institutiile statului au fost vaduvite de atributii decizionale importante, cine credeti ca le dirijeaza pe toate ? Boc, PDL, PSD, PNL, Kovesi, SRI, Roberta, SPP, DNA, Armata, UDMR ? N-am pretentia ca am enumerat toate posibilitatile. Daca nu gasiti un raspuns, inseamna ca am gresit titlul.'